Glede seg OVER og glede seg TIL

 

 

Tid for litt refleksjoner igjen…For er ikke “glede seg over” og “glede seg til” det sammen? Nei…langt i fra. Mye glede i begge deler. Men det ene er mer her og nå, og det andre er det pirrende, sommerfugl-flaksende der framme. Begge deler er viktige så klart. Viktige å ta tak i gledene i nå-ene, de mer generelle gledene i livet. Og viktig å ha de små sommerfuglene over ting som skal komme. 

 

Så her er mine “glede seg over” og “glede seg til”:

 

 

Glede seg over: 

  • Jeg gleder meg over jobben min
  • Jeg gleder meg over at jeg har en lett psyke, som gjør det mulig “å snu” ganske lett når livet er litt ræva
  • Jeg gleder meg over å ha god råd, så jeg og Hr Frodith kan gå å spise ute når vi har lyst.
  • Jeg gleder meg over å ha mennesker rundt meg som er glad i meg.
  • Jeg gleder meg over å ha evnen til å se det fine ved meg selv, og derfor også det fine ved andre.
  • Jeg gleder meg over å være akkurat meg

 

Glede seg til: 

  • Jeg gleder meg til det blir sånn i været ute at man kan gå i shorts uten strømpebukse…selv om jeg liker bedre selve shortsen MED strømpebukse…Men du skjønner? Årstiden….Ikke sant?
  • Jeg gleder meg til fredag da jeg reiser til Sverige på hyttetur med søsters og brorsan
  • Jeg gleder meg til helgen etter, da jeg skal nok en gang til Sverige, Gøteborg, med Karidansen. Ikke på hyttetur, men på skravle, -shoppe,-rusle,- spise, -fjase, -fotografere, -blogge, og -kose-tur
  • Jeg gleder meg til å spise kokosboller, som ligger i kjøleskapet nå og bare venter på å bli spist 😀 

 

 

Har du noe du gleder deg til? Eller gleder deg over akkurat nå?

 

 

#glede #livet

8 kommentarer
    1. Så fint å ha noe å både glede seg til og glede seg over. Joda, jeg gleder meg til mye framover og det er finfint. Men ført gleder jeg meg til våren! Klem

    2. Viktig å glede seg både -over og -til ja…
      Gleder meg over at jeg er på det stedet jeg er i livet nå og gleder meg over å være på vei til våren, så mye som allerede popper opp i hagen. Gleder meg SYKT til 14 slaraffendager på fint hotell i godt selskap i sommer…og godt mulig med en svensketur på meg også til våren…

    3. Sånt koselig innlegg! Jeg gleder meg over at jeg fortsatt storkoser meg i jobben, at jeg har familie og venner som jeg setter pris på og dom jeg vet at jeg også betyr noe for.
      Jeg gleder meg til Danmarksferie i slutten av mai, og forhåpentligvis mange fine bobilhelger både før og etter. Etter sommeren skal yngstejenta gifte seg og det gleder jeg meg både til og over. Til høsten skal jeg i Grieghallen og se Så som i himmelen – men det er lenge til, men jeg gleder meg likevel 🙂 Klem <3

    4. Jeg gleder meg over at jeg kan sitte helt stille og nyte……… bare være meg! Og over at det snart er vår….. og at det er deilig vær ute og lett å gå! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg