Glede seg til og glede seg over

Her kommer ukens lille glede seg til!

Som tidligere nevnt, og hvis du ikke visste det ennå: “Det finnes alltid noe å glede seg til, eller glede seg over!!”

Det å glede seg OVER noe gjelder jo faktisk bare å sette fokuset over på ting i hverdagen, som allerede er der. Det gjelder bare å SE de små gledene: Fuglen ved siden av deg på benken i vårluften… Sjokoladen på billigsalg som fikk bli med hjem og ligger klar til å “inhaleres”, fridager der man kan gå tur og trene… Sånne ting..

Det å glede seg TIL krever kanskje LITT mer planlegging. Man på legge noen bittesmå planer, som ligger der framme for å friste aldri så lite. De trenger ikke være store greiene de heller, bare noe småtterier som gjør at hverdagen får litt flere sommerfugler i magen 🙂 

 

 

 

Her er noe å GLEDE SEG OVER: 

  • Snøen fortsetter å smelte
  • Jeg har trent to ganger denne uken så langt og kjenner jeg har mer energi enn på lenge
  • Jeg kjenner gleden over å kunne hjelpe folk på ulike måter. Og det har økt på litt i det siste med folk som trenger min hjelp, med ting JEG kan

 

Og hva er det å glede seg TIL? Jo:

  • Frisørtimen i dag
  • Besøk til nevøen min i ettermiddag
  • Noen stille og rolige dager på jobb neste uke
  • Treff og stolpejakt med Mammaen til Lille Supermann på torsdag

 

 

Har du noen nye “glede-seg-til”-saker å fortelle meg? 🙂

 

 

14 kommentarer
    1. Fine ting å glede seg til og gul er en gbladfarge. Jeg malte huset mitt i Tromsø gult fordi jeg elsker fargen 😀 Her gledes det med innspilling av låter, planter og små gjøremål og det er så fint <3 klemme <3

    2. Masse å glede seg til nå for tida faktisk! Noe har med bobilen å gjøre – påsketur og late fridager i slutten av neste uke…! Og en glede seg til-hemmelighet som må være akkurat så hemmelig en stund til faktisk…. 🙂

    3. Det er så viktig å ha ting å glede seg over og til, og kan godt være de små tingene i hverdagen! 👍 Jeg gleder meg til fridager, Påskelabyrinten på radio, krim og påskenøtter på TV. Bra med snøen som smelter og slippe snø og is på veiene. Kos deg med påskedagene! 🤗🐣🌷🐤

    4. Jeg gleder meg forresten over tomatplantene som spirer og vokser og nå kan flyttes en etter en over i større potter 😀 hihihi

    5. Så godt å glede seg til og over 🙂 Frisørtimen blir bare lekkert! Og alt det andre og de småe tinga <3
      Lag deg gode dager mot påska 🙂 klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg