Godt nytt år!?

 

For meg er jobbstart etter sommerferien nesten som dagen derpå etter nyttårsaften. Mye fest og så kommer den litt tunge “hangoveren”. Man VET det blir tungt dagen derpå, men man koser seg alt man kan i “nuet”, og så får morgendagen være morgendagen.

Vel, nå er det jo sånn at mine dagen derpå ikke er så ille som mange andres etter nyttårsaften. Jeg drikker ikke, så jeg er nesten som vanlig jeg. Klar til å ta fatt på hverdagen og alle nyttårsforsettene….

 

På mandag er det jobb igjen. Etter en lang og god “fest”. En lang og god sommer.
Jeg har bestemt meg for at det skal IKKE bli noen “hangover”… selv om det føles litt sånn.. Jeg er i full gang med alle nye og gode forsetter: Begynne på treningsstudio, slutte å spise så mye sjokolade, bli flinkere til å vaske oftere osv.

 

 

 

Det kunne bli en dundrende hangover ut av året som kommer. For man vil jo gjerne fortsette “festen”. Det kunne føles som en gedigen skallebank å komme tilbake i jobb. “Rusen” har lagt seg.. MEN..jeg har ikke tenkt å la “feststemningen” legge seg.

 

For det meste av livet er hverdager. Det gjelder bare å gjøre dem til en fest!

 

Både på jobb….

 

 

Og på fritida….

 

 

7 kommentarer
    1. Alltid tungt å komme i gang etter ferien, men nå savner jeg litt den følelsen også. Godt å ha “fri” hele tiden, men skulle heller ønske jeg var frisk nok til å jobbe, for såå å gå av med AFP om et par år. Men lite hangover her også.. tidlig i seng stort sett, og sjelden alkohol. 😉🙂

      1. Ja, du er litt vant igjen. Det er nesten verst første dagen. Bare det å begynne. Andre dag begynner jeg jo ikke lenger og kan senke skuldrene. Jeg er spent på alt. Om jeg får maskinen opp å gå etter ferien, om jeg har riktig passord. Om det er 100 viktige email osv…

    2. Ja, det er litt av en overgang å begynne på jobb igjen etter ferien. Du er så god på å gjøre dagene dine gode, og plutselig er det helg og mulighet for en mini-ferie igjen! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg