Gult er kult- også i påsken

Som liten Frodith var gult favorittfargen.
Frodith-mamma sydde gul bobledress og gule slengbukser på 70-tallet.
Jeg vokste opp i et gult hus, hvor alt kjentes trygt og fint. Som liten Frodith var jeg bittelitt engstelig…for det meste… så da var det godt å ha et sted å komme hjem til som kjentes veldig trygt. Det gule huset.

 

Som voksende Frodith har nok gulfargen ikke vært den fargen jeg har brukt mest. En periode var jeg “veldig tøff”, og da gikk det mest i svart. Jeg var tøff i outfiten, men jeg var snill som et lam uansett. Har aldri vært den mest utagerende noen gang.

 

(før frisøren)

 

Nå er jeg jo voksen, og må vel sies å ha vært det noen år….He-he. Jeg liker farger av alle slag. Farger gjør med glad. Men gul sitter nok litt ekstra i kroppen på meg fremdeles. Jeg bruker ikke MYE gult, men jeg har noen plagg som jeg er glad i. Noen klær som lyser opp og farger dagene mine når jeg tar de på.

 

(nyklippet)

 

Nå er det påske. Og gult er kult, også i påsken! 🙂

 

 

 

 

Dette innlegget føyer seg fint inn i helgens utfordring fra Utifriluft: “Gult er kult”

 

 

 

 

 

 

 

17 kommentarer

Siste innlegg