Hadde du rett?

 

Jeg vet ikke om du var innom i går og prøvde litt for deg selv? Det er nemlig ikke SÅ mange som har svart, men en del flere som har sett på hva jeg fortalte i går.

Det er jo ikke så lett om man ikke KAN tegnspråk, men jeg tenkte at folk kanskje kunne gjettet litt, se på munnen og til slutt fant ut NOE 🙂 Og noen gjorde det. 

En hadde i alle fall rett på den første, og det var Heidi Elise

Og her var hva jeg sa: 

 

 

 

 

På tegnspråk: “Hei! God kveld! I dag- varmt! Jeg- ute- gå -tur- jeg. Hadet”

På norsk: “Hei! God kveld! Det har vært varmt i dag! Og jeg er ute og går tur. Hadet bra.”

 

 

 

Den siste var vel enda lettere, og jeg så det var flere som hadde gjettet på denne. Flott <3

Og her var det jeg sa: 

 

 

 

 

På tegnspråk: “Nå- hva? Nå- spise- is-jeg”

På norsk: “Og hva er det som skal skje nå? Jo, nå skal jeg spise is”

 

8 kommentarer
    1. Søte deg i vinduskarmen 🙂 Gjetta ikke denne gangen..men har jo prøvd før..husker ikke helt om jeg har klart det da..men pleier å ha “litt peiling”..hehe… Klem og fin kommende uke til deg <3

    2. Kjempeflott blogginnlegg, og dette likte jeg kjempegodt 🙂 Selv kan jeg jo litt tegnspråk siden jeg har en døv venninne. Hun lærte min venninnne og meg litt tegnspråk da vi var yngre. Kan hele alfabetet, og flere tegn.

      Skjønte hva du sa 🙂 Venninnen min har lagt ut ut ulike videoer på facebook hvor hun har ønsket oss god sommer, god jul o god påske 🙂

      Jeg var seriøst inne på tanken å studere tegnspråk en gang i tiden. Angrer på det i dag.

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg