Happiness is an inside job..

 

 

Ser du nærmere etter på smykket som ligger der, så er det akkurat det det står.. Og det er jo akkurat sånn det er.

Det handler jo om å selv skape seg små øyeblikk som gir en glede. Det et ingen ANDRE som kan “gi deg” lykken. Joda, selvfølgelig kan folk rundt en være med å lage bobler på innsiden. Vi lever jo ikke i et vakum. Men når alt kommer til alt er det du selv som må skape små magiske øyeblikk… Det er du selv som må omgi deg med folk som gir deg godfølelsen.

Det betyr ikke at man ALLTID er lykkelig om man “jobber på”. Men det betyr at de lykkeøyeblikkene man vil ha, må man stå for selv.

Det gjelder å kjenne etter også, når øyeblikkene er der. Stoppe opp litt, og ikke gå forbi dem i travelheten…

Ja, akkurat sånn er det.. For meg i alle fall 😊

 

 

 

17 kommentarer
    1. Sanne ord. 🤗 Det er så alt for lett å forvente alt av omverdenen, mens årsaker og løsninger ser ma aller best i sitt eget speilbilde. 🤗 spennende søndag på gang ser jeg også. 🤗

    2. Det er så sant! 😀
      Skulle jeg ventet til noen andre ga meg gleden på innsiden, så måtte jeg ventet og ventet. For ofte så tas den heller bort av andre. Derfor prøver jeg hver dag å finne noe å glede meg over, og kose meg med, så jeg får en god dag.
      Nå sier jeg ikke at det ikke er andre som kan gi meg glede, for i går var vi på besøk hos hyttenaboen, og de gledet meg, og oss. Men mer generelt, så må jeg finne den selv 😉

      God søndag! Klem <3

    3. Det er de små tingene i hverdagen som skaper lykke. Bra du trener og går på mølle. Man fortjener en kopp varm kakao etter en slik økt. Gikk mye ute i går og det ble langt over 20 000 skritt. Siste økt var i skogen. I dag blir det litt hvile. Ha en fin dag.

    4. Ja, man må gjøre plass til slikt som gir en glede, og legge merke til når de er der. 🥰 Det som ikke er noe o.k. kommer av seg selv, uten at man har gjort noe for det, så det er om å gjøre å lage seg gode dager også. Takk for påminnelsen! 🤗

    5. Så enig!🤩
      Likevel ikke alltid like lett å få til og svært lett å prioritere bort til fordel for andres behov.
      Men så viktig det er å sette av tid til lykke og glede i eget liv.🥰
      Nyt kvelden!🤗

      1. Men det er ikke sikkert at det å prioritere andre ikke kan medføre litt lykke. Det gjør meg ofte glad det også, å gjøre noe med utgangspunkt i å glede andre, som igjen smitter over på egen glede 🙂

    6. Ja, akkurat sånn er det. Lykke er en “inside job”, og det er utrolig hva man får til med lite “jobbing” bare man holder øynene åpne 😉

    7. Helt enig. Å legge ansvaret for min lykke på andre, ville være som å sette seg i baksetet på bilen og håpe jeg kommer dit jeg vil… Andre kan gjerne få bidra til mine lykkestunder, altså 🥰, men skape dem gjør jeg selv. Ha en nydelig helg 🤗

      1. Ha en nydelig helg du også 🙂 I morgen skal jeg på en koselig liten tur med to venninner. Denne helgen er akkurat i min ånd. Hvile, surring, trening, kafe og litt sosialt 🙂

      1. Ååå, så koselig med 2-stjerners middag. Tenker det blir mye godt 🙂 Her har det vært Uncle Bens Tikka Masala, og kjøttdeig, og spaghetti 🙂 Jeg tar cashew-nøtter i stedet for spaghetti. Og nå må jeg ha en kjeks tror jeg… 😀 Kos deg søs. Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg