Har bloggfolket en egen type hjerne?

 

Vel…jeg tror det…
Det er jo ikke sånn at vi er FØDT med en egen type hjerne.. Man vet jo aldri hvem som blir bloggere mener jeg.. Så man kommer jo ikke ut medfødt en helt tydelig blogghjerne-diagnose liksom:

“Å ja… her har vi en jente,  4 kg og 50 cm, og det ser ut som hun er medfødt blogg-hjernen, så her vet man jo hva som vil skje i framtida”

 

Så har man fått stempelet fra barnsbein av, og kan like godt finne “klanen” sin med en gang…He-he…neida.. ikke sånn…

Men…jeg er overbevist om at vi som faktisk velger å begynne å blogge, vi UTVIKLER en egen type hjerne. Og et eget sett øyne.. Nærmest som en flue.. Som kan se alle veier. Fasettøyne heter det…
Vi snoker og søker. Eller vi har nese og øyne for hva som kan bli morsomme, interessante eller lesbare innlegg. Vi ser bilder av interessante saker, der andre ville gjespet. Vi kan lage blogginnlegg av bilder, eller vi kan ta bilder for å illustrere noe som allerede er skrevet. 

Verden er full av små rare og interessante ting. Og mange går bare rett forbi. Men altså ikke VI…VI som har skjønt hvilken verdi små ubetydeligheter kan ha i en sammenheng.

 

Denne lille karen satt på bruen rett bortenfor gamle legevakten. Jeg la merke til han, fordi en mann jeg så hadde vært bortom og tatt bilde før meg… Sikkert blogger han også.. . Det er ikke det at den figuren var så fryktelig fin, eller fantastisk utformet. Det var mer det litt underlige uttrykket, OG at det ikke er en kunstner som har plassert den der. Ingen navn i nærheten. Minner mer om en “tagging” i 3D liksom…. 

Er den laget i teip, og sprayet?
Er den laget av sølvpapir?
Hvem har laget den, og hvorfor?

 

 

Er det et lite budskap inni der?
Men ingen som ville ta “kred” for den. Null navn…

Og dagen etter var den bortevekk. 
Som blåst vekk… Selv om den var teipet godt fast..
Og kun et par …ti…tjue mennesker som hadde fått del i dette lille kunstverket.. 

Jeg var glad jeg la merke til den.
Som en liten sørgelig figur.. som minnet om den grå mannen i gata på et vis… Hvorfor kunne han ikke få være i fred?

 

Jeg ser mye rart i min hverdag, som fortjener å bli lagt merke til. Som jeg synes fortjener så mye mer enn et gjesp..
Men…så har jeg en blogghjerne også da… 😉

 

 

18 kommentarer
    1. Tja kanskje det, men det finnes mange kreative blogghjerner. Som du veit så er det mye jobb med en blogg og det er mange blogger som hopper over til noe annet. Ha en fin kveld.

    2. For en trist og sørgmodig skapning, litt som en protest mot noe.
      Tror nok bloggere er både glad i å observere og skrive, tror også de lever sterkt i seg sjøl, på en måte.

    3. Jeg må nok si meg enig med deg, når det gjelder at vi har en egen hjerne. Og den figuren var knallfin.

    4. Det med bloggerhjerne tror jeg du har rett i. Jeg tror vi blir mer oppmerksomme på omgivelsene og kanskje og tankene som flyr forbi. Gode grunner til å blogge, og å lese blogg. For når vi ser hva andre skriver om kan det og inspirere. Jeg tror livet blir hakket bedre med blogg, slik det blir med andre hobbyer som liksom “fanger” deg.

      1. Ja, enig. Livet blir hakket bedre 🙂 Fordi det gir påfyll av flere slag. Jeg ser på en annen måte, jeg skriver bedre og kjenner at noe utvikles 🙂

    5. Så artig med den figuren. jeg så et program om en som laget figurer og satte ut i naturen, byen osv… men tror ikke det var fra Norge? kanskje noen har plukket opp ideen?! Tilfeldig kunst 🤩

    6. Hihi, dette er jo så veldig sant! Vi har en egen type hjerne – helt klart! Om den er medfødt vet jeg ikke, men den er iallfall “velutvikla” nå! Sant som du sier – vi snoker, knipser, funderer og undersøker…… ! Fint innlegg – topp 🙂

    7. Ja du verden, kanskje det er verdt et innspill til Forskningsrådet? Neida, men du har som vanlig mange poenger. Observasjonsevnen utvikles på en spesiell måte. Jeg merker det ennå, selv om jeg ikke blogger lenger, bare litt sånn passivt fra sidelinja. Men jeg har tatt det med meg inn i journalist utdanninga jeg holder på med, og ikke minst det engasjementet jeg ramlet rett inn i, som freelancer for lokalavisa. Masse lykke til med dine kreative innlegg og aktiviteter, det stimulerer mange og på mange måter. 🙂

      1. Ja, skjønner godt det kan brukes i journalistjobbing, på samme måte. Alt er “nyheter”. Det kan BLI noe. Forme og skrive. Man utvikler skrivingen også 🙂 Gøy!!

    8. Ja, om vi ikke er født med blogghjerne, kan vel nesten alle utvikle det. Det fine med sånne hjerner, tror jeg, for å snakke for meg sjøl, blir vi mer kreative jo mer vi holder på. Jeg ser også etter fotomotiver og inspirasjon til skriverier hvor enn jeg beveger meg. Ikke dumt, tror jeg, for holder hjernecellene i gang, om det så er på en sprø måte…..😅

      1. Jeg tror den utvikles 😀 Mer og mer. Min hjerne var annerledes før. Øynene som SÅ også. Bruker de på en helt annen måte nå 😀 Ja viktig å holde hjernecellene i gang på en litt sprø måte spør du meg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg