Har du….?

 

 

“Har du tatt en pause og sagt takk til deg selv for at du gjør så godt du kan hele tiden?”
( Sitat: Bjørg Thorhallsdottir)

 

Jeg har boken til Thorhallsdottir som heter “Veien til lykke”. Der står det mye flott å ta med seg videre i livet. Damen er like klok, som hun er flink til å tegne. 

Ordene går rett til hjertet på meg. Fordi dette er ting i alle fall JEG sliter med innimellom Og ikke være fornøyd NOK. Dette “Flink pike”-syndromet sliter på meg i forhold til jobb. Ikke ellers. Jeg har selvtillit som en KONGE til vanlig, sånn om hvem jeg er og hva jeg er verdt.  

Tidligere hadde jeg også stål-kontroll og var himla fornøyd med innsats, gjennomføring og resultater i forhold til jobben også. Der har det endret seg litt. Det er så mye forandringer i jobben… Daglige endringer omtrent. Jeg merker jeg ikke REKKER å få stålkontroll, og DET er ikke lett for ei “flink jente” med skyhøye ambisjoner.

Så derfor trenger jeg sånne små sitater. Jeg trenger å takke meg selv hver eneste dag for at jeg gjør det beste jeg kan faktisk hele tiden.


Et lite nyttårsforsett kan man vel si…

 

 

#sitater #takk #selvtillit #

 

8 kommentarer
    1. Jepp, en viktig påminnelse, – vi gjør jo så godt vi kan og da skal vi jammen være fornøyde med det! Det bør også sjefer være, men ikke alltid de sier fra om det selv om de er det. Viktig å både gi og få ros, og det bør sies høyt!

    2. Kanskje handler det en del om å tåle at en ikke har stålkontroll,?Ta ting litt på sparket og tenke at det er godt nok. Jeg skjønner veldig godt hva du mener… Jeg øver på å ikke ha kontroll og være bevisst på hva som er MIN del av ansvaret når jeg er på jobb. I morgen vet jeg at jeg skal på en aktivitet, men HVOR den skal foregå, DET vet jeg ikke. Jeg får bare møte opp med riktige klær og utstyr. Litt spennende faktisk! 😉

    3. Det er godt å ta tiden til å klappe seg selv på skulderen og si at jobben er godt nok utført.
      Jeg heier på alle som husker på å verdsette seg selv like mye som de verdsetter andre.

      Ønsker deg flotte dager med masse inspirasjon i det nye året! 💫

    4. Det er vel blitt sånn etterhvert, at det er mer normalt å ikke ha helt kontroll i arbeidslivet. Kanskje du skulle tenke sånn? At det er blitt det normale, og vitner om at dere er i utvikling ? Høres kanskje litt flåsete ut, men litt dumt å prøve å få stålkontroll over noe som kanskje ikke er der lenger om en dag eller to 😀 masse lykke til 🙂

    5. Hei, og riktig godt nytt år! Måtte 2020 bli et kjempefin og god år for deg <3 🙂

      Kjempefint og reflekterende blogginnlegg du har skrevet! Viktige tanker og mål for seg selv dette ja.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg