“Hårfine” opplevelser

 

Jeg er ikke akkurat bevandret i frisør-salongene i Oslo. Det mangler ikke på FORSØK liksom. Jeg har trålet byen for å finne frisøren MIN. En som jeg i det minste kan gå på AV OG TIL!! Når man har langt hår som meg, og ikke vil endre så mye, så er det liksom dette med å betale over 1000-lappen for bare KLIPP, som føles som “lureri”…

Etter å ha vært igjennom ALLE frisørene i Oslo, og de enten er for dyre, for sure, eller ALLE som jobber der snakker engelsk, så har jeg dratt slukøret hjem igjen. Med like langt og slitt hår som da jeg startet ut på mårran.. Sånn har det blitt…gang etter gang…

Av og til har jeg endt opp hos “Cutters”, fordi de er billige, men de klipper bare rett av på lengden, og ikke slitte tupper. I alle fall gjorde ikke de JEG har besøkt det.

 

 

MEN… Da jeg jaktet sist, fant jeg egentlig en, en SKIKKELIG en, men de hadde ikke time. I dag bestilte jeg time. Frisørsalongen er NESTEN naboen min, de snakker norsk (jeg forhørte meg) og jeg skal klippe meg OG farge på torsdag. JA, det er dyrt, men siden jeg ikke har vært hos “ekte” frisør på sikkert 4 år, så tror jeg at jeg fortjener det. Og når prisene ER sånn her i byen, så får jeg bare “tåle det” for en gangs skyld. Jeg HAR jo penger.

Jeg skriver nok mer om hva og hvor når jeg har vært der. Det er nemlig litt spesiell frisør. Gleder meg! Man fortjener litt “hårfine opplevelser” innimellom 🙂

 

Vil du vite hvorfor jeg er GLAD om dagen, så kan du lese det ved å trykke på linken.

 

 

#frisør #klipp

11 kommentarer
    1. Det koster å gå til frisør, men det er en hverdagsluksus jeg unner meg. Jeg klippet håret sånn ca hver 6-8 uke og farger etterveksten 3-4 ganger i året. Mye mer behagelig enn å stå med armene over hodet og ha farge i selv… synes jeg. Gleder meg til å høre om frisørbesøket ditt siden du sier det er en litt spesiell frisør …

    2. Utrolig forskjellige priser hos frisørene. Jeg klipper for 650 kr , kjøper med meg farge hos frisør og tar fargingen hjemme.
      Og det er billig!
      Kjempefin outfit forresten!

      1. Har bare farget hjemme jeg også i mange år, nå ville jeg ha en gang hos frisør igjen. Og en artig frisør 🙂 Tusen takk. Fornøyd med det kjøpet 🙂

    3. Noen ganger er det faktisk deilig med en skikkelig frisørtime 🙂 Jeg er dårlig på det selv, og klipper bare rett av. Stort sett på Klipp It, eller Smartcuts, eller hva de nå heter. Her i byen er de veldig flinke, i alle fall de to jeg stort sett ender opp hos 🙂 Farge håret hos frisøren gjør jeg aldri da håret mitt ikke tar hårfarge slik det skal- meget bortkastet, med andre ord 🙂

      Blir spennende å se resultatet etter frisørbesøket da 😀

      1. Jeg spurte om hun kunne farge omtrent den fargen jeg har, og det mente hun at hun skulle få til 🙂 Det er en litt spesiell frisør, gleder meg til å fortelle litt mer etterhvert 🙂

      1. Ja, nå blir det deilig, og de er veldig kule der oppe 😀 Så det blir en spennende opplevelse. Gleder meg til å blogge om det også 🙂 Spesielt sted, forteller deg senere 🙂 Gleder meg til du kommer 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg