Heisan

 

 

Vært på landet i dag. Hos mamsen, på sykehjemmet.
Hun er fremdeles verdens fineste. Jeg hadde med roser. Det har jeg hver gang jeg drar dit. Hun elsker roser. Og nå er det min tur å skjemme henne bort litt.  Hun blir så glad!

Vi spilte Yatzy og skravlet, spiste Pecan-wienebrød og drakk kaffe. Fine dagen. Utafor skinte sola om kapp med oss på innsida.

 

 

 

På toget til og fra landet, får jeg god tid til å tenke.
Jeg tenker på det som ER, og det som HAR VÆRT. Og jeg får på et vis ryddet opp i hodet, ting som KUNNE blitt trist og tungt, men som ikke blir det likevel fordi jeg får tid til å rydde.
En del av ryddingen får jeg på et vis hjelp med, av mamsen herself. Egentlig uten at hun vet det.
Hun er den klokeste jeg vet. Jeg håper å være like klok selv når jeg er 87.

 

 

Nå pakker jeg bagen, for jeg skal avgårde snart 😉

 

 

#besøk #landet #livet

14 kommentarer
    1. Jeg kjenner jeg blir så varm og glad inni meg, når jeg leser om hvor koselig du har det sammen med mamsen din. Det er godt å kunne ta litt vare på våre foreldre, når de kommer opp i en voksen alder. Det var jo det de gjorde for oss da vi vokste opp <3

    2. din mamma fortener helt klart roser,kjekt å kose seg sammen som dere gjør,det er gode dager som du for alltid vil gjemme i ditt hjerte,pass på å ta mange bilder,det gjorde jeg dei siste 2 årene av min pappa er glad for det i dag :=)

    3. Så koselige ord om moren din og hyggelig at dere koser dere sammen <3 Spennende hvor du skal da.. Nydelige bilder av deg 🙂 Klem <3

    4. Sååå flotte bilder av deg! og nå har jeg funnet en måte å klare å få med meg innleggene….følte jeg gikk i surr på bloglovin..så nå ser jeg rett på blogg.no siden..og under innleggene står jo de siste…så da får jeg sjekket om jeg har fått med alt! Håper dette blir bedre…..så jeg klarer å følge med…Dere er så flinke å besøke mor…og ja…man vet aldri hvor lenge..så kos dere så mye dere kan!! 87 år ja…en voksen alder!

    5. Et hjertevarmt innlegg som jeg ble glad av å lese. At mamma på 87 og som bor på sjukehjemmet fortsatt har livsgnist og finner noen gleder i det å være til…Jeg tror du kommer til å være en blid og humoristisk dame (som stort sett ser lyst på livet) når du blir gammel! Og …av og til blir du sikkert fortsatt”Okse-Frodith” – men ikke så lenge av gangen! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg