Hersens digitale verden!

 

 

Noen ganger kan jeg bli så sint!
Den derre hersens digitale verden vi lever i!

Det nytter ikke å ikke henge med… Så mye skjønner jeg. For ALT er jo innstilt på det digitale. Aviser, billetter, bøker, butikker, undervisning, spill, banken, samtaler med folk… Ja, bare for å nevne NOE… Jeg er en som vegrer meg…VIL IKKE! Prøver i noen sammenhenger å få viljen min… Få være IKKE-digital… Da smiler folk i skjegget… De tror nok jeg ikke ser det. Men det gjør jeg… SÅ kraftig skjegg har de ikke …

 

Ofte er det jo lurt med det digitale… Slippe å slepe rundt på gullklumper og sånt, for å bytte til seg varer… Så nå vippses det i øst og vest i stedet for.. og nå sleper mange rundt på mobilladere i stedet for.. For hva gjør man om strømmen går tom?

Lurt er det også med digitale saker, så slipper man å bli robbet på trikken. Frastjålet penger og kort fra vesken din.. Ja så lenge ingen tar mobilen din da, vel og merke. For der ligger jo hele LIVET ditt egentlig…

Det er nemlig DER noe av problemet ligger..
ALT er digitalt! Hersens digitalt!

I dag da jeg var ute på landet gikk plutselig mobilen varm.. Klikka for å si det rett ut! Låste seg. Nektet å samarbeide. Kall det hva f…n du vil. Men den nektet ALT, etter en runde med stolpejakt. Og sto fast midt inni Stolpejakten!! 

Jeg fikk ikke skrudd av mobilen!
Jeg fikk ikke restartet den!
Jeg fikk ikke lukket appen!
Det bare lyste. Hele mobilen var helt på tur!

Tusen tanker føk gjennom hodet på meg!

“Hva gjør jeg nå? Jeg skal hjem med toget etterpå. Billetten min ligger jo inne på Ruter -appen som jeg ikke får fram”.

Det kvernet videre:

“Jeg kan jo kanskje sende en SMS, eller ringe Hr Frodith å høre hva jeg bør gjøre nå. Nei…det stemmer. Jeg får ikke tilgang til telefonen…Og dessuten så husker jeg ikke telefonnummeret, hvis jeg skulle funnet en “telefonkiosk” for det er jo ikke noe man går rundt og KAN lenger!!”

 

Det var 100 varmegrader. Jeg var HELT svett. Hodet kokte. Jeg var sulten Jeg måtte tisse.
Jeg ga meg selv beskjed om å komme innadørs, få tisset, få ned temperaturen i hodet, spise litt. Og SÅ se hva jeg kunne få gjort. 

Til slutt klarte jeg å få åpnet den eneste  som lot seg åpne.. Skuffen til sim-kortet Det fikk lufte seg litt. Da sluknet heldigvis det he…vetes lyset på appen.. Og mobilen restartet av seg selv..

Men FY så fortvilet jeg var en liten stund!
For hele livet er jo inni der… 
Vi blir jo så hjelpeløse når den hersens dingsen ikke funker. Og vi har liksom SÅ få muligheter til både det ene og det andre uten… 

Pføy!!

 

 

14 kommentarer

    1. Det er så fantastisk lettvint når det virker! Men vi blir jo helt ubrukelige når det ikke virker! Jeg er som deg; holder igjen der jeg kan og nekter å slenge meg på alle mulige og umulige apper… I alle fall hvis jeg kan slippe! Og det finnes faktisk steder i landet som ikke har dekning. Men der er det ikke så viktig med billett heller….enda. Heldigvis!

      1. Ja, jeg nekter også innimellom. På noen greier. Men får mer og mer trøbbel med å stå i mot… Men problemet mitt er jo også at jeg er litt TREG med disse tingene, så det krever en del av meg å LÆRE det også… 😛

    2. Åhoi, som jeg kjenner meg igjen 😂. Dras sparkende og skrikende som en trassen 4-åring fra skanse til skanse….
      Tur på dynga? Må ha app så et-eller-annet kan skannes og fortelle at du bor i kommunen. Loppis? Ingen selgere har råd til kort-terminal – Vipps eller ingen handel. Medisiner? Bestill selv på Helse-Norge. Levere bilvrak som må hentes? Fyll ut skjema og send inn digitalt 🙄.

      Alt blir så lettvint, visstnok. Men for hvem? Synes jeg sitter med masse ekstra jobb, jeg…

      Hva med den dagen jeg ikke får tilgang til pengene mine, ikke kan kontakte noen, ikke skjønner hva jeg skal gjøre – bare fortsett å fylle inn!

      Dinosauren klaprer iltert med skjellene, og har kontanter på lur 😁😉

      1. Jeg har sjelden cash, men av og til MÅ jeg, fordi jeg ikke har VIPPS. Nei, der nekter jeg visst 😀 Så av og til har jeg cash, for å kunne gi folk. Men det går an å sette over penger på konto også. Men det er jo digitale penger det også, på en annen måte. Nav, legetimer, ALT. Og noen ganger vet man ikke hva man skal spørre om en gang, når ting går galt, og man faktisk FÅR tak i et menneske. Man må spørre om det også: Er du et ekte menneske? 😀 Jeg var altså så svett og oppgitt der ute i dag. Så lenge alt funker går det fint. Det er bare når det IKKE funker det blir skikkelig krise 😮

    3. Ja, det er litt krise når mobilen streiker og man trenger den til f.eks. billetter eller må ringe noen. Håper du fikk gjennomført stolpejakten, – ergerlig å gå fra det også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg