Hersens “politi-hatt”!

 

Ja… i dag strammer den ekstra hardt! “Corona-politi-hatten”… Og med god grunn mener jeg. Så jeg må bare få det ut, sånn at jeg kan ta av denne hatten for dagen.. Kjenne at hodet slapper av og at ikke hatten strammer så hardt før jeg går ut i verden.

 

 

Hvorfor “corona-politihatten” strammer så hardt?

Fordi jeg og hodet mitt har ALT for mye å gjøre her byen, med skurker rundt om kring på alle kanter, spesielt når været er fint.

NOEN tror de er unntatt fra regelen om avstand, mengde og kloke valg tydeligvis.

 

 

-Er det sånn at fordi man ikke får dra på hytta, så MÅ man da få lov å stå 100 stykker tett i tett på en buss for gå i flokk oppover Maridalen? Man blir vel ikke smittet på en buss, hvis man vil komme seg ut av byen litt for å få frisk luft liksom?

-Er det sånn at når fotballbanene igjen er åpne for litt “ring-trening” med god avstand 5 av gangen, så MÅ det da være greit å ha en skikkelig fotballkamp også? Der svetten spruter og avstanden er under 10 cm innimellom. Man blir vel ikke syk når sola skinner, og man trener for å bli sprek og veltrent?

-Er det sånn at når myndighetene sier at de skal åpne skolene forsiktig, så betyr det at  VOKSNE kan drite fullt i avstandsreglene fordi det er VARMT ute og man har lyst på øl? LITT vanlig parkliv  må man da ha lov til…

 

 

Jeg så ikke EN vanlig politi-mann som tok tak i dette, så det er ikke rart at “corona-politi-hatten” min strammer voldsomt..

Jeg blir nemlig litt bekymret for at det blir vanskelig med åpning av skolene…  Det kan vel kanskje bli LITT vanskelig å få 7-åringene til å holde avstand til hverandre, når ikke de voksne klarer å ta dette ansvaret en gang…

Sånn…der var det ute…. Nå skal jeg ta av hatten litt….

 

 

 

 

#coronapoliti #bekymring #uforsvarlig

 

8 kommentarer
    1. uff,dette hørtes ikke bra ut,er nok verre i storbyen ,her jeg bor er det ikke slik,var jo en tur til Volda,men der var respekten stor til avstand og jeg har ikke sett en buss med pasasjerer,dei kjører nermest kvileløs rund tomme ,nei det er ikke lett dette ,men når noen ikke respekterer reglene ,da kan det jo hende att pandemien begynner å øke på igjen og da blir ting strammet mere inn igjen og det er surt for alle som holder reglene

    2. Jeg er såååå enig med deg altså…. bare så du vet det…………! Folk er jo helt tufsete….. moser seg inn i en buss…… sitter oppå hverandre i parken….. går 10 stykker i gjeng i gata…… nei – hadde voksne brukt hue, så hadde kanskje unger også skjønt noe… 🙂 takk for at du skriver det!

    3. 🙁 jeg forstår så godt hva du sier…………… det er NÅ vi alle må være påpasselige – når vi tror vi har det under kontroll – det er DA vi må være ekstra obs………….. dette er skummelt………….

      GOD fredag og påske til deg <3

      klem

    4. Ja, jeg så også det med folk tett i tett på bussen til Maridalen. Jeg tror det hadde vært bedre med folk i hver sin hytte enn akkurat det! De kunne heller ha reist hjem når de evt. hadde begynt å føle seg syke. Men alle kan visst dra på hytta etter påske da, hm. Jeg pleier uansett å være hjemme i påsken. 🐥 Ha en fin fredag, – nå er det snart Påskelabyrinten på P1. ☀️

    5. Ta av politihatten, gå ut i dagen og nyt den.
      Gå deg en tur der ikke så mange andre går tur.
      La folk kose seg på fotballbanen.
      Kos deg i parken, men hold fornuftig avstand.
      Og når skolene igjen åpner om et par uker, la barn være barn.
      Vi må lytte til de råd vi får, følge de regler myndighetene setter, men vi må ikke glemme å leve.

      1. Jeg går tur der det ikke er mange. Jeg holder avstand til de jeg treffer, selv venner og søsken. Men det jeg så i går var ikke bra. Det med fotballen, helt ute av kontroll. Og det med bussene i byen her også i går. Folk så ut til å gi blaffen. Da hjelper det lite at jeg sitter 2 meter fra søsteren min på tur.. 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg