Hippie i forfall..

 

Du tenker kanskje at hippier ER forfall, og skjønner ikke helt hva jeg mener liksom?! 😀

 

 

Vel, jeg tenker på meg selv som litt hippie. Jeg er ikke vokst opp midt i den “verste” hippie-perioden, da var jeg så vidt født…og hadde ikke noe særlig forhold til det som skjedde.. Men jeg har nok vært litt hippie i skallen, som voksen.. Litt motstander av et for materialistisk samfunn. Litt motstander av et litt for utseendefokusert samfunn. Håret får lov å gro, både her og der, da jeg tenker det er naturlig, og jeg liker å være naturlig. (nå skal det sies at jeg ikke akkurat er noen orangutang fra naturens side :-D) 

Det er jo ikke sånn at jeg ikke er litt forfengelig, for DET er jeg jo. Liker å pynte meg, liker farger som piffer opp humøret, liker å føle meg velstelt, selv om jeg ikke har “raka meg” over hele kroppen.

 

Akkurat nå som det er SÅ varmt kjenner jeg at det er ET sted jeg kunne tenkt meg å snaue meg HELT. Og det er på hodet. Kun la det stå igjen en liten pigg-sveis i rødfarge. Det høres veldig deilig ut. Men det betyr kanskje at hippien i meg er på vei til å forfalle? Eller er det muligens bare en korthåret hippie som overtar hvis om atte…?

 

Lurer på å ta en tur til frisøren i morgen, hvis det finnes noe som heter drop-in fremdeles..

 

 

Synes du jeg bør klippe  pigg-sveis?

 

 

 

#hår #hippie #varme

8 kommentarer
    1. Klipper du deg kan du være litt hippie og litt punk, ta ut det du liker best i begge arketypene :). Kan være flott med pigg. Men det viktigste er om du ville trives. Farger er flotte, og du er en fargebompe. Det er fint. Heldig med det der med hår, er nok ikke så lenge siden det var aper blant mine forfedre. Har nok litt hippitendenser, jeg også, i hvert fall med dette utseendefokuset og materialismen. Har nesten blitt litt slik katt og kaniner, men bare neste :).

    2. Ikke pigg… Tror nok du hadde kledd kort hår i en litt “typete”, fasong, men Frodithen skal liksom ha litt flagrehår synes jeg. Det er jo ikke så mange dager i året vi har slik varme her til lands.😊

    3. Da beveger du deg over i punk-epoken. Særlig hvis piggsveisen er litt lenger på midten (typ hanekam). Hippie er nok mer kledelig. Håret beskytter jo hodet mot solbrenthet. Du har veldig fint hår, forresten. 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg