Hold avstand, my ass!!

 

Litt hissig her nå ja…

Det mases mye om å holde avstand. Med rette!
Det mases mye om vaske hender. Med rette!
Det mases mye om å holde seg hjemme når man er syk. Med rette!
Det meste er greit å forholde seg til, og de fleste rimelig oppgående folk over 6 år følger faktisk dette. Så godt de kan. Hvis man har mulighet vel å merke.

Nå er jeg faktisk ikke ute etter de ungdommene som gir f…og fester rumpa av seg i helgene, med opp til 100 personer til stede. Det er de fleste enige om at er rimelig DUST, jeg gidder ikke bruke mer energi på det faktisk. Hjelper ikke det spøtt!!

 

Så hva er problemet med avstand da? Hvis det ikke gjelder hemningsløs festing på Oslo vest?
Jo, det gjelder faktisk kollektiv transport ..
For en del av oss MÅ på jobb andre steder, så lenge ikke arbeidsplassen sier at det er lock down og full fres på hjemmekontor. Og for å komme på jobb er det ikke alle som kan gå, kjøre bil eller har sykle. Det er kollektiv transport som gjelder. Problemet er: Hvordan i all verden skal vi holde avstand der inne i sildetønna, når det overhode ikke er noe “rom” å oppspore?? Det er UMULIG å holde avstand på 1 meter til andre folk i en trikk hvor dørene truer med å “sprenges” fordi den er smekk overfylt når den ankommer holdeplassen!

 

 

 

Så hva gjør man da? Jo man har fått beskjed av myndighetene  om å vente på neste trikk.. Hva hvis neste trikk er like full? Hvor mange trikker skal jeg vente på før jeg kan gå på?

Forrige uke var det ikke samme “trøkket”, og om morgenen er jeg så tidlig ute at det er greit med avstand. Men nå på ettermiddagen ser det ut som det er økt massivt siden forrige uke. Og jeg blir litt fortvila. 

Hvorfor kan det ikke sørges for at det er satt opp trikker og baner med mange nok vogner?
Hvorfor kan det ikke settes opp hyppigere avganger? Hadde jo blitt flere arbeidsplasser til og med… 

“NOEN” må ordne litt så man har mulighet for å holde den derre metern!! For sånn som det er nå så kan ikke jeg klare det i alle fall. Og jeg nekter å stå timevis på en holdeplass å blomstre, mens den ene trikken etter den andre fyker forbi. Hvem denne “NOEN” er får Sporveiene og myndighetene diskutere. For å BARE mase om å holde avstand er noe tull, så lenge det er fysisk umulig for oss å gjennomføre.. 

 

 

 

#smittevern #idioti

 

8 kommentarer
    1. Nei, det er ikke så enkelt å holde meter’n i rushtrafikken med kollektivt. Tror du må skaffe deg en scooter, slik som Kjersti. 🙂 Det ønsker jeg meg. 🙂

    2. Ja, vi blir jo oppmuntret til å kjøre kollektivt av miljøhensyn, så da bør det settes opp flere avganger i rushtida. Jeg er heldigvis ikke avhengig av kollektivtransport for å komme meg til og fra jobb, men jeg føler med de som ikke har annet valg.

    3. Det er virkelig frustrerende for alle som tar transport. Min datter som bor i Oslo har samme problemet. Hun er også oppgitt. Håper det ordner seg.

    4. Godt skrevet. Jeg tok buss igår for første gang siden i mars. Jeg bruker busskort som jeg stemplet ved inngangen. Nå var det forbudt å bevege seg dit, så det ble hiking. Det var sent på kvelden og god plass i bussen heldigvis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg