Hva er jeg glad for?

 

 

I det store og hele er jeg mye glad. 
Jeg sa ikke “ekstatisk”, jeg sa GLAD! For det er jeg nemlig. Lun, rolig og deilig glad. Som en liten stille karusell-tur, i sakte modus og rett fram. Ingen berg- og- dal-bane.

 

 

 

Ok. Slått fast. Generelt mye glad. 
Men hva er jeg så glad FOR? Hva gleder meg? Jeg må da kunne nevne noe, og ikke bare ALT? Ja, det kan jeg! Så her kommer det: 

  • Jeg er glad for selve livet. At jeg lever. Det er jammen meg ikke alle forunt faktisk, og våkne og få kjenne at man lever
  • Jeg er glad for kjæreste, familie og gode venner. De bringer meg alle mye glede
  • Jeg er glad for jobben min, som gjør at jeg får være kreativ og leken, og kjenne på følelsen av å være GOD på det jeg gjør.
  • Jeg er glad for morgener, med kaffekoppen under pleddet i sofaen.
  • Jeg er glad for fredager, med kole og følelsen av alt det gode som ligger foran en.
  • Jeg er glad for fuglene i sølepyttene en varm sommerdag, hestehoven om våren, å flagre rundt i fargerike kjoler sommer som vinter fordi jeg KAN
  • Jeg er glad for å kunne fotografere, tegne og skrive dikt, og for å være stolt av det jeg lager uten så mye som et snev av blygsel
  • Jeg er glad for evnen til å glede meg over de små ting
  • Jeg er glad for evnen til å SNU, når verden har falt litt i hodet på meg og laget “bulk”. Å ha evnen til å finne veien opp igjen, etter å ha falt i noen groper, er viktig for å ha et ganske så harmonisk liv. 
  • Jeg er glad for å ha evnen til å se “lyset” der andre ser mørkt
  • Jeg er glad for å ha evnen til å se på saker fra forskjellige synsvinkler
  • Jeg er glad for at jeg ikke er redd for følelsen GLAD 🙂

 

Denne lille glad-teksten kom etter en liten utfordring som Bunny satte i gang, om å skrive om hva man var glad for i livet. Og jeg elsker jo sånt som setter fokuset på det positive og fine i livet, så jeg var ikke vanskelig å be. Jeg tror på å gi de positive tingene i livet mest fokus. Godt avler mer godt tror jeg. Så Bunny: dette likte jeg!! 🙂

 

5 kommentarer
    1. Herlig, det var noe poetisk over måten du framla deg på 🥰 og der var jeg også, haha, med den gamle BunnyTrash-sveisen min 😜😂🐰

    2. Her var det mange ting å være glad for! Så viktig å ha tenkt over det – for det er jo faktisk masse – både store og små ting! Koselig og flott innlegg! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg