Hva venter du på??!

Mange mennesker går rundt og venter…Jeg kan være sånn selv også, men jeg kjemper litt i mot det egentlig.
For hvis man mesteparten av livet skal gå å vente på noe annet, hvilket liv lever man da egentlig?
Hvis det meste handler om den ferien som SKAL KOMME… eller den konserten man skal på neste måned..
Hvis man bare skal gå rundt å vente på at høsten snart skal bli ferdig, slik at man kan gå på ski og andre ting man liker. ved vinteren..
Hvis man hele tiden går rundt og tenker:” Senere…DA skal jeg leve da!”..
Hvis det viktigste for deg skjer neste år, neste måned, neste helg…hvilken kvalitet får det livet du er oppi akkurat NÅ da??

Jeg er en “hund etter” å prøve å snu slike tankemønstre. Hvert år når sommeren er over, (for den lever som oftest “på egne bein” dag for dag), så tar jeg med selv i nakken, og rister skikkelig!!

 

 

“Kom deg ut av den vente-fella!!!” Du er HER og NÅ! Det er det som gjelder. Gi hvert øyeblikk, hver dag, hver måned, hver årstid det fokuset det fortjener. Fordi faktisk DU fortjener det!! Å leve NÅ, og ikke bare SENERE….en annen gang… der framme..

Det betyr ikke at dagene trenger være stappfulle av “ekstremsportøvelser”….
Det betyr ikke at de trenger å være STAPPFULLE….
Det betyr bare at de trenger å VÆRE…akkurat DA..

 

Jeg er klar for en ny dag, med hele meg! Er du? 😀

 

 

 

11 kommentarer
    1. Det er så viktig!
      Hvis jeg skulle ventet på noe hele tiden, så hadde jeg nok vært sjelden glad.
      Heldigvis har jeg en evne til å glede meg over dagen i dag, og de små gledene 🥰

    2. Viktige ord, synes jeg! Kanskje noen må trene på det, slik jeg selv måtte engang. For egen del er jeg glad for å kunne være helt tilstede i eget liv. Ikke sånn å forstå at jeg ikke ser bakover eller gleder meg til noe – men det er ofte streiftanker.

      Du tar deg selv i nakken og rister litt. Jeg har valgt nick’et jeg bruker som påminner 😊. Den norrøne skjebnegudinnen Verdande, hun som representer «det som er i ferd med å bli» – altså NÅET.

      Skjebnegudinne kan jeg nå hvertfall være i eget liv 😉

    3. Veldig sant det du skriver. Jeg må stadig vekk ta meg i det for jeg er ikke flink til å leve i nuet. Jeg prøver, men plutselig er jeg der fremme, et stykke inn i fremtiden. Eller i fortiden, for jeg er litt for «flink» til å dvele ved den. Men nåtiden – den er vanskelig!

      1. Jeg er ikke så opptatt av fortiden… Men liker nok litt å ha noe der framme og glede meg til. Det ser jeg på som litt fint 🙂 Men viktig å ha NÅET også i fokus 🙂 Kose seg med små hverdagsligheter og være i det 🙂

    4. Så sant! Men ganske vanskelig. Jeg liker å ha noe å glede meg til, noen planer som kommer snart eller litt lenger fram. Men samtidig tror jeg at jeg har blitt litt flinkere til å bare “gjøre” når jeg har mulighet. Utnytte dagene og ikke minst “kjenne” etter at jeg er HER.

      1. Ja, jeg liker også de glede-seg-til-greiene, og de mener jeg er litt viktige også. Men samtidig passe på å glede seg OVER de små hverdagslighetene som er her hele tida. Ja, kjenne etter ja 🙂

    5. Jeg elsker å gå å vente på ting som skal komme, for det gir meg så stor glede. Det betyr ikke at jeg ikke lever i nuet og gleder meg over det hver dag byr på, mens jeg går å venter 😊 Håper du får en fin søndag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg