Hvem er det som bestemmer?

Egentlig så burde jeg vel si JEG!
Altså når det gjelder meg i alle fall…

Men når JEG ikke er helt enig da? Hva da?
Når det er SÅ mye diskusjon på innsiden av skallen at det ikke er fred å få en søndags morgen… Hva DA liksom?

 

Jeg burde nemlig trene i dag. 
Og i går var jeg flink i hodet mitt og var helt enig om at søndag var en fin dag å trene. Jeg HAR trent på onsdag. Men jeg BØR trene to ganger i uken minst.
Men da jeg våknet i dag morges så var “hun andre” på plass på innsiden av skallen og jobbet iherdig i mot treningsforslaget. Hun vil bare absolutt ikke!! Jeg gikk flere runder med henne i dag tidlig. Heftige diskusjoner…

Jeg:               “Jammen det er så bra for kroppen din…”
Hun andre:    “Det hjelper ikke! Jeg vil ikke! Jeg fortjener å late meg LITT…av og til”
Jeg:               “Du klarer jo å gå ned på senteret å trene bittelitt. Trenger ikke å være lenge en gang…”
Hun andre:     “Men det er så mye styr. På med treningsklær. Tusle ned. Svette. Puste. Pese. Hjem igjen. Av med klær. Dusje…. huffamei”

 

(himler kraftig med øynene)

 

 

Og sånn holdt jeg på….

Så hvem er det som bestemmer da?
Jo, det er jo meg! Men ikke den lure utgaven i dag…Det var “hun andre” som vant. I dag blir det IKKE trening. Men gåtur til Kunsternes hus for å drikke kaffe med Monica. Og så skal jeg gå på Kulturhuset etterpå å se på kunst 🙂

 

 

15 kommentarer
    1. Kanskje var det ikke så dumt at det ble kaffe og kunst i stedet for akkurat denne søndagen,? Noen ganger er det helt innafor å høre på hun som himler med øya – bare hun ikke får viljen sin de aller fleste gangene. Vi henger i stroppen og jobber for fullt. En må tillate seg å være litt “lat” i blant!😉

    2. Den diskusjonen, om ikke akkurat det samme, har jeg i hode hver dag 🙈 Hvem som går seirende ut av diskusjonen kan være litt fifty – fifty… Kos deg på kunstutstilling 🤗

    3. Masse god trening med gåturer, så synes du trener idag også jeg! 👍 Kos deg med både kaffe og kunst idag! 🤗☀️

    4. Hvem sier at du bør trene to ganger i uka? Du eller hun andre? Tren når du føler for det, kanskje vil det bli mer enn to ganger i uka flere uker. Og gåtur er trening. Kjøper du med deg litt kunst kan du få trent armene og når du bærer kunsten hjem.

      1. JEG sier det..Og hun andre er jo meg også, så ja BEGGE to 😀 Jeg vet det må mer til enn EN gang i uka, for å bygge litt kjernemuskulatur. Og jeg tenker at hvis jeg skal unngå “vondter” i framtiden, så må jeg trene så det “holder” nå… Men det får bli i høstferien… OG litt tur i dag 🙂

    5. Gleder meg til kaffe! Og godt valg! Jeg har valsa og gått i over 20 år daglig. Skal ikke kimse av den treninga der altså 😊

      1. Nei, absolutt ikke. Bra for bein og rumpe i alle fall. Litt mindre trening for armer og ryggen min 😛 Men i dag BLIR det sånn 😀 Er i gang med sminking etc her nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg