Hvem er Frodith?

 

Født i Drøbak 18. mai 1966.  Diger unge på 5,5 kg og 54 cm. Rund og god som du kan se.. Født med masse svart hår og fikk sløyfe i håret allerede på fødestua. Ikke rart jeg har blitt glad i å pynte meg vel..

 

 

Oppvokst på Vestby hvor alle mammaene var hjemme, hvor snøskavlene var store og fulle av små “hytter”, mens nabolagets vei for gamle Cortinaer og Fiater også var akebakke for små Frodither og søsknene..

 

 

 

Jeg vokste fælt en stund, strakk meg en del, men valpefettet holdt seg til jeg rundet 15 tror jeg..
Livet i Vestby var trygt og godt. Naboer, venninner, mørkegjemsel med lommelykter med søsken, markjordbær på strå, sykkelturer med matpakke, cowboy-lek i skogen, til mammaene ropte inn til middag… Sånn var det..

 

 

 

 

Tilbrakte det meste av ungdomstiden min på Teten Fritidsklubb.
Var lat DA som nå, så ble ikke store “atleten” av meg da heller.. Prøvde meg 1 år på fotballtrening, men var nok for lat og for treg. Så livet på Teten passet perfekt. Sosialt, kreativt og litt mer rolig. Var aktiv som få andre på fritidsklubben. Med i styret og “hang” der til jeg var fylte 18 tror jeg… Finere fritidsklubb fantes ikke. Og det mener jeg vel fremdeles 😀

 

 

 

 

Uendelig mange reiser på Interrail var også reiser for å finne seg sjæl bittelitt…

 

 

 

Året på Romerike Folkehøyskole hvor jeg FANT MEG SJÆL så det sang!! Er fremdeles den samme!! Nesten… 19 år, utvokst rot-permanent og “fjørklipp”, kulere kunne man ikke bli på den tida. Og med hjemmestrikkede svæææære gensere og hjemmefargede, lilla  manne-underbukser(lange) under hadde man HELT klart funnet seg sjæl..

 

 

 

Kollektiv med 4 personer på 90 kvm, 3 rom og matbudsjett på 2000 kr i måneden, og det var lite for 4 personer selv DA! Var rimelig tynn det året…

 

Reiste til Alta på lærerhøyskole. Kjente ingen, hadde ikke noe sted å bo. Men begge deler ordnet seg i løpet av en uke, etter 4 netter på sofaen til studenthyblenes kjellerstue.

 

 

 

Klassetur med lærerhøyskolen til byer som Murmansk, Leningrad (ja det het det da), Kiev og Riga i et Sovjet i oppløsning. Spennende tider…

 

Kollektivlivet tok HELT av fra begynnelsen av 90-tallet. Bodde 7-8 år i kollektiv med forskjellige folk. Studerte, festet, jobbet og hadde noen herlige år i en “falleferdig rønne” midt i sentrum.

 

 

frodith – For NOEN år siden... ;-)

 

 

Bygården hadde kollektiv i 3 etasjer. 6-7 rom i hver etasje, og hver leilighet rundt 200 kvm. Til den nette sum av 3500 kr til SAMMEN for hele leiligheten. Og det var superbillig, selv da!! Vi bodde 5-6 personer der til en hver tid, så du kan jo tenke deg hvor billig DET var pr person 😀

 

 

 

 

Ble samboer med Hr Frodith på slutten av 90-tallet. Og vi er fremdeles det folk vil kalle et fargerikt par . Bor i en bygård på “Løkka” full av ungdommer, lever som om vi skulle være 30 fremdeles. Men det er vi IKKE 😀 Barnløse, men glade i livet som det ER, og ikke som det kunne blitt. Styrer på med vårt, som gjør OSS glade.

Har hatt fast jobb i verdens beste yrke siden midten av 90-tallet: Undervisning av tegnspråklige barn. Teaterinteressen fra Romerike Folkehøyskole, flettet seg fint sammen med språkinteressen fra videregående og ble til en fantastisk jobb, som kjennes mer ut som en livsstil enn som en jobb av og til….

 

 

Tegnspråk – frodith

 

Tegnspråk – frodith

 

Av og til stusser jeg på hva det er som gjør at jeg har hatt et så GODT liv. Er jeg født under en lykkestjerne? Eller har jeg det rett og slett så bra, fordi jeg gleder meg over de små ting her i livet? For små ting å glede seg over er det jo nok av. Hver eneste dag..

Sånn ser JEG det…

 

 

 

 

 

 

Utfordringen er hentet hos Strikkekjerring. En flott dame med en flott blogg 🙂 Utfordringer er morsomt og jeg prøver å bli med på så mange som mulig når jeg har tid, for jeg ELSKER når folk er med på mine 🙂 Takk for utfordringen Strikkekjerrring!!

 

25 kommentarer
    1. Ja, du er og var et fargerikt menneske. Herlig å lese og se. Fjærklipp kledde du da noe veldig. Nyt dagene og de små ting videre, for da har du alltid “fine farger” til å bruke i malerskrinet ditt. Klem fra meg 🙂

    2. Så flott og fin presentasjon.🤗👍🏻
      Her fikk jeg vite mye nytt om deg og jeg kunne tenke meg at det var litt slik livet ditt har vært til nå.👍🏻 Masse kreativitet, positivitet og fargerikt. Perfekt for Frodith.🥰
      Tusen takk for at du tok utfordringen og at du ville dele med oss andre.🤩

      1. Jeg hadde lyst på denne utfordringen hele tida. Bare tida som må strekke til, noe den ikke gjør i hverdagen. Men jeg hadde jo helg 🙂 Det krevde jo litt mer tid enn vanlige innlegg, så brukte fredag kveld og lørdag morgen :-)Så var det i boks. Takk for utfordringen 🙂 Gøy med litt sånt synes jeg, pleier jo å sette i gang litt sånt selv. Prøver å stille opp på andres, i alle fall om de faller på en helg 😀

    3. Så fint å bli bedre kjent med deg! 🥰 Et fargerikt og flott liv som har gjort deg til den herlige personen du er idag! Så spennende og gøy å ha bodd i kollektiv da! ❤️

    4. Et orntlig fargerikt og spennende liv tenker jeg! Helt deg sånn jeg kjenner deg! Du er god og flott nå, og du var god og flott som lita! Klem 😘😘

    5. Artig å lese om deg og ditt liv, det du deler med oss. Jeg syns det er fint å høre om liva folk levere og hva som opptar dem. Så nå vet jeg litt mer om deg, takk for at du delte med oss :).

      1. Koselig at du kom og leste, og la igjen et spor. 🙂 Det er greit med noen sånne innlegg innimellom, selv om det krever litt “jobb” 😀 Ha en fin kveld <3

    6. Veldig kjekt å bli kjent med deg også! 😊🌸 Mammaene som ropte at nå var det middag, ja slik var det den gangen. Mye utelek, cowboy og indianer… tror ikke barn leker slik i dag. Litt trist må jeg si.

    7. Så fint å bli enda litt mer kjent med deg, og din reise fra barn til den flotte og fargerike personen du er i dag.
      Ønsker deg en fantastisk lørdag, klem 🤗

    8. Du er som en lykkestjerne tror jeg <3 Jeg elsker positiviteten din og at du er deg selv og alle dien vakre farger og så storkoser jeg meg når vi starter skravlemaskina <3 Så kos å lese om livet ditt og alt du har gjort 🙂 Stooor god klæm <3

      1. Ja, den skravlemaskina må i gang igjen snart 😀 Tror ikke jeg skal drøye lenge. Høstferien? Kommer som et skudd mot din vei jeg da 🙂 Digre klemmer tilbake <3

    9. God formiddag, satt og leste dette i morges…
      Herlig liv og du har ikke vært redd for å finne frem til nye folk!
      Du bor bra – et flott sted i Oslo <3 Kos deg med Hr. Frodith og viktig å være seg selv og det fargerike paret dere er kjent for <3

    10. Så utrolig herlig og spennende å få bli bedre kjent med deg, Frodith. Kule bilder! 😃 Jeg har også begynt å tenke på hvordan jeg skal løse utfordringen til Strikkekjerring 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg