Hvem er jeg?

 

Identitetskrise? Nei da… Jeg har egentlig rimelig god oversikt over hvem jeg er. Jeg LETER ikke så voldsomt lenger heller… Er ikke så veldig utforskende, søkende, utprøvende. Mulig det høres kjedelig ut i noens øyne, men “de om det”. Jeg er fornøyd med innsiden min. Livet skjer uansett, og man finner kanskje, om enn noe tilfeldig, nye sider ved seg selv.

Hvem er jeg?

 

 

Altså mer et spørsmål om andre vet hvem jeg er. Er det mulig å vite helt hvem andre er? Er det noe poeng å vite NØYAKTIG hvem noen andre er? I min verden er det ikke det. Jeg tror også at jeg kan gi et rimelig godt inntrykk av hvem jeg er til mine omgivelser. Både på blogg og “in real life” tror jeg ikke man er nødt til å utlevere alt om seg selv, være dønn åpen, gi innblikk i venner og families liv, for å klare å vise hvem man er. 

 

Å gi folk inntrykk av hvem man er handler i mine øyne ikke alltid om ORD, men like mye om handlinger. Og det er vel her dette med ” viktigheten av å bli sett” kommer inn. Og hvor godt det er når noen gjør det. Når noen ser DEG, for hvem du er, uten at du nødvendigvis prater “hull i hodet” på dem. 

 

Jeg er ikke redd for å prate om hvem jeg er. Jeg er egentlig ganske så åpen også når det gjelder ORD. Men poenget mitt er at man MÅ ikke være det! Det er så mange måter å være SEG på, og å vise verden det 🙂

 

 

6 kommentarer
    1. Det er så sant, så sant, men innimellom kan man kanskje oppdage nye sider ved seg selv, som man ikke visste om 😀 Jeg synes også det handler mye om “følelsen”. Man ser, oppfatter, danner seg bilder gjennom denne følelsen. 🙂

    2. Ikke alltid like lett å vite hva man skal dele når så mange leser, men synes jeg kjenner deg sånn passe mye, jeg. 🙂

    3. Det er jammen meg sant. Noen ganger føler jeg at folk ikke skjønner hvem jeg er, og jeg er jo veldig åpen i grunn. Men som du skriver, handlinger sier mer enn ord, så kanskje jeg er for flink til å skjule den jeg er til tider? 😉
      Fint innlegg! <3

    4. Interessant spørsmål. Handling er mye bedre enn ord. Ordene høres ofte flotte ut men kan fort bli tomme.. Fint at vi er forskjellige og kan utfylle hverandre 🙂 Heier på mangfold og at folk tør å være seg selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg