Hverdagen 3

 

 

 

Noe av det mest hverdagslige jeg kan tenke meg her i byen er fremkomstmidler. 
Altså, t-baner, trikker, busser…de bare ER DER liksom.. Kjører til og fra uten at vi tenker stort over det. Man ville jo bli gal hvis man skulle legg merke til hver eneste en, eller gi dem alt for mye fokus: 

“Der er en trikk… Og der er enda en…Der kommer en til. Og jammen meg kommer det en buss også. Ser du den trikken der!? Og den som kommer motsatt veien…og møter den bussen i svingen der?”

Ja…du skjønner hva jeg mener?

MEN… og det er et stort MEN: Hvis det plutselig noen dager IKKE dukker opp verken busser, t-baner eller trikker, DA skal jeg si deg det blir BALUBA jeg!!! Og da er ikke trikken noen selvfølgelighet og en grå hverdagsting, men faktisk HELT NØDVENDIG!

Så: Det er bare å sette litt pris på denne grå hverdagsligheten, for den er ganske så betydningsfull når du tenker etter  litt 😉

 

 

9 kommentarer
    1. Jeg er jo avhengig av t-banen for å komme meg ned til byen, og den er nok ikke alltid en selvfølgelighet dessverre. Har inntrykk av at bussen og trikkene kommer når de skal 🤔

    2. Ja, viktig å ikke ta slikt for gitt, for at de går er helt avgjørende for de som er avhengig av det. For oss som ikke er vant til T-bane og trikk er det alt annet enn hverdagslig og litt stas å benytte seg av de, hehe. 😀

    3. savner veldig en buss her jeg bor også så jeg skjønner godt hva du mener :=)jeg har opplevd att pasientreise mente jeg kunne gå til legen ,det er over 4 mil å gå en vei det ,og skal duu til legen er du som regel syk ,og vi har jo kun en skolebuss ,ikke lett bestandig da

    4. Jeg setter pris på tog og trikker og denslags til enhver tid, jeg får jo ikke kjøre bil, så disse er nødvendig for meg hele tiden.. men noe jeg ikke fordrar er utleiesykler, da særlig disse elsparkesyklene. Disse er jo livs farlig, tipper jeg blir drept av en sånn en dag.. hadde folk måttet kjøpe disse selv hadde de vært mer forsiktige, ikke slengt de overalt, men heller tatt vare på dem slik vi lærte da vi var barn å ta vare på ting. Og ikke minst hadde det blitt færre av dem, noe som også bidrar til trygghet. Nå ble jeg helt opphengt her, men slik er det.. har ikke øyne i nakken, ser og hører dårlig.. skummelt.

    5. Og for oss som bor på steder det verken er T-bane eller trikk, så er det en liten raritet når man stikker innom 😃.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg