Hverdager med sukker på

De som har kjent meg en stund, både her inne og “utafor” vet at jeg er en person med rimelig stabilt humør. Lite berg-og-dalbane-kjøring i min verden egentlig. Jeg synes det er veldig deilig! Å glede seg over små ting, og å slippe å ramle i store hull hvis man er litt lei seg. Deilig! Slik jeg har beskrevet det tidligere en gang: 

 

 

Det betyr at når jeg gleder meg over noe så er det ikke med hyl og skrik og store bokstaver. Nei, det er mer som en lun flamme, som flammer opp bittelitt ekstra den dagen. Et lite blaff, som gir dagene en ekstra piff. Litt ekstra lys. Og med LITT lys kommer gjerne litt mer lys, spør du meg. Man har lett for å se flere fine ting, hvis det først har begynt å lysne litt. Er det ikke sånn?

Her er noen av mine lys om dagen. Saker jeg gleder meg over og gleder meg til: 

  • Jeg gleder meg over at jeg har verdens fineste gjeng på jobb. Folk som støtter hverandre, gir hverandre inspirasjon, lærer fra seg det de er gode på OG er ydmyke for hva andre kan. Løfter hverandre og gir hverandre selvtillit. Flere ganger i uken kjenner jeg på at jeg kan bli i jobben til jeg er 80 år! Nesten… 😀 Takk til verdens fineste gjeng!
  • Jeg gleder meg over at jeg får brukt min egen erfaring med skole, barn og tegnspråk på en veldig fin måte i jobben min om dagen. Jeg får brukt mitt potensiale og min erfaring maks for tiden. Og hvem liker ikke det? Jeg smiler både inni meg og på utsiden.

 

  • Jeg gleder meg over å kunne bruke kroppen min til turer og trening, selv om gjør litt vondt her og der innimellom. Det går over.
  • Jeg gleder meg over at jeg har verdens fineste samboer og venner, som gjør meg glad flere ganger i uken.
  • Jeg gleder meg til: at Kjersti kommer til byen igjen snart. Hun kommer på en sårt tiltrengt shopping-og-kose-tur spør du meg. Og jeg er så glad for at hun kommer! Her skal det koses i massevis når hun er i byen igjen 🙂

 

  • Jeg gleder meg til dagens treff med Monica. Lenge siden jeg har sett henne!

 

Ja, dette var noen av tingene som gjør at jeg vandrer rundt i lyset, midt i verste mørketida.

 

Har du noen små flammer, som blaffer litt ekstra om dagen?

 

 

 

11 kommentarer
    1. Det er akkurat slike ting som gjør livet verdt å leve. Jeg er heller ikke en som skriver over meg av glede…her også kommer den innenfra, også kan den komme ut i små blaff med rare innfall og ting som gjør meg glad, og kanskje noen andre også 🙂

    2. Deilig å slippe bergogdalbaner – og deilig å ha det godt! Du har masse å glede deg over og glede deg til – det er supert! Jeg har noen go-ting foran meg, jeg også! Kommer tilbake til det når det er helt landa! Klemmer <3

    3. Så godt med sånt humør som ikke er opp i skyen og ned på bakken liksom. Det jevne er så godt, for alle rundt deg også. Du oser av trygghet du. Klemsiklem og god helg 🙂

    4. Så herlig å høre ❤️ Kjenner jeg fikk et ekstra lite smil i utkanten av munnen nå 😀 Og det er akkurat sånn jeg opplever deg. Kos deg på treff med Monica i dag! 💕 Hils henne og si at lakrisgodteriet forlengst er spist opp. 😀

    5. Jeg er nok litt mer opp og ned ja, men vi er som vi er. Gleder meg over både store og små hverdagsgleder 💕. Kos deg med Monica, og kjekt å ha noe å se frem til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg