Hverdags-rik


Jeg er en person som er ganske fornøyd med de små ting. At livet er ganske så “vanlig” gleder meg mer enn nok. Jeg er ingen adrenalin-junkie, som vil at det skal skje så himla mye. Heller tvert om egentlig. Og med det som bakteppe, i en hverdag som tar litt for mye “krumspring” etter min smak innimellom, skrev jeg dette diktet i fjor en gang. En liten reprise altså 🙂 

 

 

 

Noen jakter på lykken i penger.
Noen jakter på lykken i senger.
Noen tror det er action de trenger
Det tror ikke jeg på lenger

 

 

Lykke  for meg er en rolig dag
Lykke for meg er en dag uten jag
Lykke for meg er alminnelighetens behag
En lykke fylt av hverdagslige bidrag

 

 

 

 

#dikt #smågleder #hverdager

4 kommentarer
    1. Jeg er så hjertens enig med deg! Hverdager er best og de små ting kan gi den største lykke. Jeg tror også man setter pris på litt andre ting som ferier, fritid og andre mennesker som ikke er helt hverdagslig når man vet å nyte de små ting i utgangspunktet.
      Et nydelig lite dikt som jeg gjenkjenner. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg