Hvis du MÅTTE velge EN, hva da?

 

Det er veldig populært med spørsmålsrunder her inne. Både at leserne kan spørre spørsmål til bloggeren, eller omvendt.. I min verden kan man få vite mye om folk, med å stille spørsmål LITT utenom det vanlige…

Så innimellom har jeg sånne: “Hvis du måtte velge”- leker.. Det betyr at du blir stilt overfor noen spørsmål, som av og til kan være HELT umulig å svare på..Men her hos meg så MÅ man svare altså…Som i barndommens leker…hvor det ikke var lov å se INGEN…og det var ikke lov å si BEGGE… Man måtte  velge en!….

Av og til har jeg en snill variant her, hvor det ikke nødvendigvis er EKLE valg du blir stilt overfor..men mer “helt trivielle ting”….He-he Så her kommer dagens vanskelige valg, som gjør at jeg lærer deg litt bedre å kjenne. Og jeg vil selvfølgelig gjerne ha begrunnelsene også, på hvorfor du velger som du gjør;-)  

I dag har vi litt av hvert å velge i, både snille saker og ekle saker. Du svarer et svar pr spørsmål: 

Hvis du måtte velge en ville du da vært: 

 

1.Super-Langbein eller Supermann?

2.Petter Smart eller Petter Stordalen?

3.Bokser eller maratonløper?

 

 

Hvis du måtte velge, (og det må du som du vet), ville du

 

4. Spist en neve med biller, eller badet i et badekar fylt med hvite mus?

 

5. Hoppet strikkhopp fra Eiffeltårnet, eller holdt foredrag for et fullsatt Spektrum?

 

Svar i kommentarfeltet. Jeg svarer selvfølgelig også på de samme spørsmålene, en av de kommende dagene..

 

#valg

 

 

16 kommentarer
    1. oi her hadde du litt av noen spørsmål men jeg tenker att
      1 superlangbein ,for jeg liker å være flink sakte :=)
      2 Petter Smart ,livett til Stordalen er altfor stressende og jeg er ingen nattdronning
      3 maratonløper,tror ikke jeg hadde tålt å bli bokset i hode
      4 bade med kvite mus,jeg tenker kvite mus er burdyr og dermed tamme og litt kosete,biller usj nei det vil jeg ikke ha i munnen,og det verste jeg hvet er å kaste opp noe jeg hadde gjort om jeg måtte spise biller
      5 holdt et foredrak på en fullsatt spektrum ,jeg tåler jo ikke å hoppe en meter ,fra eifeltårnet hadde jeg besvimt før jeg hadde hoppet :=)

    2. Hei og god morgen!

      Her er mine svar:

      1. Supermann – kunne trengt litt ekstra styrke i hverdagen 🙂

      2. Petter Stordalen – kunne være arbeidsgiver og hatt mange flotte hotell 😀

      3. Maratonløper – løpe langt og være utholdende og slippe bli slått i bakken liksom 🙂

      4. Jeg hadde hoppet opp i badekaret med hvite mus og tatt et dykk og deretter løpt ut døren… Biller er ikke noe jeg
      vil ha i munnen 😀

      5. Foredrag for et fullsatt spektrum skulle jeg nok klart…. stå der og lese ut av et manus… stotret meg gjennom det –
      joda jeg skulle nok stått i det…. strikkhopp er ikke noe for meg med høydeskrekk…

      Valg man må ta av og til 😀

      Lag deg en god dag! klem

    3. 1. Jeg ville bli supermann ettersom jeg mangler energi:)
      2. Petter smart….kjenner ikke han…men navnet fanget meg:)
      3. Jeg vil bli maratonløper…
      4. Badet i et badekar fylt med hvite mus
      5. Holdt foredrag for et fullsatt spektrum.
      Det er enkelt å velge når man vet at det er ikke i virkeligheten og jeg måtte ikke gjøre det..men ” just in case .” 😀

    4. 1 Supermann 2.Petter. smart 3 bokser 4.badekar med hvite mus 5. foredrag i fullsatt spektrum. Måtte bare velge, håper det var greit, jeg er ingen blogger 🤣

    5. 1. Jeg ville vært superlangbein for jeg ville kjent på følelsen av å kunne fly. 2. Petter Smart er jo en smarting og har mange kreative ideer, liker tanken på å finne opp ting selv så jeg velger han. 3. Jeg ville vært maratonløper, for meg i en boksering kunne jeg aldri sett for meg. Jeg hadde nok slått rekord i å inneha blåveiser. 4. Oi vanskelig, begge deler høres skikkelig ekkelt ut. Men jeg ville nok badet med hvite mus når jeg må velge. 5. Hoppe i strikk skjer IKKE, så da måtte jeg laget et foredrag da. Artig innlegg og ha en fin kveld ❤

    6. 1) Superlangbein – Da kunne jeg ha fløyet dit jeg ville.

      2) Petter Smart – Kunne oppfunnet mange nye ting.

      3) Bokser – Slipper å løpe 😂🤣

      4) Fylt et badekar med hvite mus – Mus er kjemepsøte

      5) Holdt foredrag i Spektrum så absolutt – Har enormt til høydeskrekk.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    7. Jeg ville heller vært Super Langbein enn Supermann. Men kanskje hadde det vært like greit å bare være Langbein. (Behøver ikke være super.)
      Likte veldig godt Petter Smart, og synes han andre Petter virker litt slitsom. Litt for mye Møllers tran hvis du forstår.
      Jeg ville heller vært bokser enn maratonløper. Maraton er fryktelig langt og slitsomt. Hadde jeg vært bokser kunne jeg inntatt horisontale etter å ha mottatt første slag, ligget helt rolig til dommeren hadde telt til ti – og så var jeg ferdig å kunne finne på noe annet.
      Biller eller mus? Den var vanskelig. Jeg er ikke redd mus, men å krabbe opp i et badekar fullt av mus vet jeg liksom ikke om jeg hadde klart. Hadde de kommet en og en opp i badekaret etter meg kunne jeg kanskje klart en del mus. Tatt en neve biller og skjult ned med et stort glass vann virker heller ikke fristende, tror jeg ville brekke meg. Og her hadde det ikke hjulpet med å ta en og en.
      Strikkeoppskrifter fra Eiffeltårnet eller foredrag for fullsatt Spekteum, lett valg. Ingen hadde fått meg til å hoppe strikk. INGEN!! Å holde foredrag i Spektrum derimot hadde gitt meg et så stort adrenalinkick at jeg ikke hadde landet før ei god stund over jul.

    8. Oi, disse var ikke så enkle, men tror jeg har kommet fram til noen svar:
      1. Supermann (For å hjelpe flest mulig, er litt usikker på hva Langbein gjør, hehe)
      2. Petter Smart (Gøy å finne opp nye ting, selv om han ikke alltid er så heldig med oppfinnelsene sine. Stordalen har for mye å gjøre og er langt mer utadvent enn meg).
      3. Maraton (Tenker det ikke er noe særlig å få for mange slag i hodet osv.)
      4. Spise biller. (Ille nok det, men mus er verre)
      5. Foredrag i Oslo Spektrum (Liker ikke det, men tør ikke ta sjansen på å hoppe i strikk)

    9. Av, begrunnelser også, ok…
      1. Super Langbein. Jeg er jo kort i begge ender, kunne vært moro å vært Langbeint en gang.
      2. Petter Smart. Sånn business fokus orker jeg ikke.
      3. Maraton. Har ikke sansen for slossing.
      4. Biller. Det har jeg spist før, blant mye rart når jeg jobbet hos Oluf Lorentzen.
      5. Spektrum. Har et nært og kjært forhold til Paris som ikke skal ødelegges. Dessuten har jeg holdt foredrag i relativt store forsamlinger.

    10. Løp 4 maraton(og 26 halve) på 1990- tallet så maraton passer meg best. Ellers er jo Petter Smart greit, Langbein og Spektrum er like greie. Usikker det med biller men går nok ned med vann. Ha en fin kveld.

    11. Jeg ville vært Supermann (for å kunne fikse det meste)…. Petter Smart (for å kunne finne opp noe lurt og tatt patent på det)….. maratonløper (for jeg liker ikke å sloss)…..! Og jeg ville garantert helst spist biller (for mus er ekkelt)… og holdt et foredrag i Spektrum! (for jeg har jo høydeskrekk)….. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg