Hvis jeg bare hadde hatt……

Hvis jeg bare hadde hatt: 

 

….en kjeller….

 

…da skulle jeg vært så sprek som bare det…. Da skulle jeg trent på tredemølla i kjelleren HVER DAG om så!! Og blitt den sprekeste du kjenner…
MEN…jeg har jo ingen kjeller…og i den lille og rotete leiligheten vår, ville det bli en helse-risiko, mer enn en helse-gevinst, å bedrive altfor mye løping på noen tredemølle…. 

Så…da er jeg ennå ikke den sprekeste du kjenner da…. 😉

 

….større plass 

 

 

….da kunne jeg vært verdens ryddigste husmor ..faktisk den ryddigste du kjente…… Med større plass kunne jeg ha hatt verdens største kles-skap….et sånn man går inn i … og der skulle jeg så klart hengt alle Desigual-kjolene mine på rad og rekke….og ikke en sokk skulle vært ustrøket, eller uten kleshenger… Med større plass skulle alt hatt sin plass, med navn på til og med…sånn at det ikke var tvil om HVEM som bodde HVOR,.. og HVEM som var verdens ryddigste husmor her i verden…

MEN….nå er det sånn at jeg og samboeren bor i et lite “kott”, med de to lange kroppene våre… som trenger så veldig mange og lange klær… Og de store walk-in-garderobeskapene får bare ikke plass på innsiden av leiligheten i hvertfall…

Så….da er jeg ikke den ryddigste du kjenner her i verden da… Ikke ENNÅ hvertall…. 😉

 

Dette innlegget skrev jeg for noen år siden, men det meste gjelder fremdeles. Joda, jeg trener UTAFOR leiligheten. Men det er FRYKTELIG tungt om dagen. Den spretne og sprekeste du kjenner er LANGT LANGT unna om dagen. Jeg sleper meg ned til Sats, med hendene i bakken nærmest…fordi jeg MÅ… 
Klærne lager fremdeles et salig kaos i skapene, og walk-in-closet kan jeg bare se langt etter.. Når man må gå baklengs inn døra for å få plass så er slike walk-in-closet noe man må leie seg utafor leiligheten…. Så da er det jo ikke MIN feil at det er så rotete her…?

 

Er du ryddig?

Trener du ofte?

Finner du unnskyldninger for IKKE å rydde og IKKE å trene? 😉

 

 

6 kommentarer
    1. Tror det er sånn for de fleste til tider jeg. Bare jeg hadde…… Sånn tenker jeg også. Jeg tvinger meg ut for å gå tur, for det har jeg godt av, men det å rydde er ikke bestandig gøy. Klemsiklem 🙂

    2. Men dere bor flott og sentralt – og har det supert da! Jeg har jo ikke så stort hus, men har tredemølle på det gamle rommet til prinsessa….! Og jeg er VELDIG ryddig av meg – og har fast program på treninga….! Er et sånt litt firkanta menneske på sånne ting! God klem <3

    3. Trening kan være så mange det så derfor trener jeg regelmessig når jeg sykler til og fra jobb hver dag. Ellers så går jeg endel så skal ut etterpå for en liten kveldstur i skogen er bra. I dag har jeg vært flink og vaska stua grundig. Vaska gulvet bak bokhylla og sopt, støvsugd og vaska stua som er på ca 17 kvm. Hadde en kaffeavtale i Hokksund i dag men når han jeg skulle møte kommer 2 timer før avtalt tid så ble det utsatt noen uker. Men nå må jeg ut, vært lite ute i dag så det blir noen timer i skogen tenker jeg. Ha en fin kveld.

    4. Så var det kanskje ikke meningen at du skulle være den sprekeste og ha for mange Desigual-kjoler da… 😉

      Jeg liker å ha det ryddig, men det fins alltid unnskyldninger for å utsette ryddeprosjekter 😉 Jeg trente masse før, var sterk og supersprek. Nå er målet å få til en time med tai chi i uka, og det er ukas høydepunkt 😀

    5. Ja, du frodith! Jeg har kjempegod plass. Alt for mye for to helt vanlige voksne folk, pleier jeg å si.
      Og jeg trener mye her hjemme. Har diiigert treningsrom og alle fasiliteter.
      Men er jeg ryddig!?! Der kan jeg si at plass har hatt ekstremt lite å si for meg. Jeg har flere hundre kvadratmeter med hus og det meste er fullt. Og dermed også ganske uryddig. Så det hjelper ikke.
      Men plassen gjør at jeg i alle fall slipper å se alt rotet samtidig – det som er i 2.etg ser jeg jo i alle fall ikke når jeg oppholder meg i 1. Så lurer meg unna rydding? Jepp! Så absolutt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg