Hvis jeg havner i “sutrefella”…

 

“Sutrefella” spiser folk til frokost. 
Der står den med sitt åpne gap, og bare venter på at noen skal komme slengende på litt ustøe bein. Den flekker tenner, og tar i mot hvem som helst i gapet sitt. Klar til å lukke kjeften sin GODT rundt leggen på den som måtte finne på å falle inn blant de råtne tennene. 
“Sutrefella” er den som livnærer seg på det dårlige humøret vårt og de grå og mugne tankene, og som vet å holde fast på deg med skarpe tenner om du ikke får sparket fra og kommet deg løs. “Sutrefella” gnafser lystig i vei og gjør så klart livet ditt enda verre enn det burde vært, hvis du ikke gjør litt motstand. 

 

 

Det er lett å falle i “sutrefella”. Gjør det stadig jeg. Med begge beina..
Litt rusk i systemet gjør at jeg KAN synes fryktelig synd på meg selv. JEG har det fælt jeg!!! Stakkars meg!!  Ingen har det SÅ fælt som meg vil jeg tro!!

 

 

Joda…noen ganger har jeg sikkert LITT grunn for å klage og sutre litt jeg også….MEN som regel er det bare tull og fjas det jeg går og sturer over. Spesielt når jeg sammenlikner meg og mitt liv med andres. Jeg er griseheldig! Jeg har det som plommen i egget! Jeg har ca null og niks å sutre over!! 

Selvfølgelig har alle rett til sine følelser og sine problemer uten å skulle måte måle dem opp mot andres for å se hvorvidt de “gjelder” liksom. Men for MEG er det viktig å ta en liten “reality-sjekk” sånn innimellom, så jeg ikke havner i den der “sutre-fella”. For det er absolutt INGEN poeng å fore den i alle fall, spør du meg!!

 

 

22 kommentarer
    1. Noen dager kan jeg ta ensyessyndpåmegselvdag, men så må jeg fortsette. Uff, nei den sutrefella vil jeg ikke sitte fast i. Klemsiklem og god helg 🙂

      1. Ja, det må være lov. Men jeg liker det dårlig. Jeg ER litt der nå, men kjenner det ikke gjør livet noe bedre akkurat 😛 klemmer <3

    2. Jeg tror det er bra jeg, å få sutre litt, og få lov til å synes synd på seg selv. Vi trenger å få ut de tankene også. Og spesielt for min egen del, så er det sånn at når jeg har fått sutret litt, så ser alt så mye lysere ut, for da har jeg delt det, og så føler jeg meg ikke så alene og grå lengre.
      Og vips, så har alt snudd til en mer positiv flow ♥
      Ha en herlig lørdagskveld fine du ♥

      1. Ja, man må få sutre litt. Det gjelder bare å ikke BLI der, for meg i alle fall 🙂 Håper du hadde en fin kveld 🙂 God søndag Eva 🙂

    3. Vi har det best når vi slipper å sutre, finner fram til der det er lyst. Hørte et intervju med Sivart Dagsland, han og kona hadde en enighet om at en gang, to ganger, ja tre ganger var det lov å sutre over noe – men da var det nok. <3

    4. Den “reality-sjekken” er nok veldig viktig, for enhver. Synes du illustrerer og forklarer forskjellen på “synes-synd-på-seg-selv-felle” og “sutrefelle” godt. Og morsomt. 🙂 Håper dagen din er fin! 🙂

    5. Helt enig. Det gjelder å sutre kjapt og vaktsomt, og rykke til seg foten rett før fella smeller igjen. 🤗 Riktig god helg. 🤗

    6. Man kan sutre litt, men holde seg unna fella (bra illustrert forresten). Går man først i den så blir man der liksom, og det er ikke bra for en selv. Det er alltid noe å glede seg over, som man heller bør tenke på. Fine tanker som alltid, Frodith! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg