Hvis jeg var et dyr…

Jeg har en kategori på bloggen min som heter: “Hvis jeg var….”, og så forskjellige ting… 
Det går da her på hva jeg “føler meg som”, og ikke noe jeg ønsker eller “velger”  å være.. Om du skjønner følelsen..
Så her under for du se hvilket DYR jeg føler meg som….

Rare greier… 

 

 

Hvis jeg var et dyr

Hvis jeg var et dyr…….

…så hadde jeg helt klart vært en rev…

En liten luring med rustrød pels…

En som liker seg i skogen, tuslende omkring i sitt eget tempo…

En som finner plassen der solen skinner mest…Og skyr de høye, morske, skyggefulle trærne..

 

Hvis jeg var et dyr, hadde jeg HELT klart ikke vært noen sirkus-hest..

Som fikk applaus umiddelbart..

Som elsket oppmerksomheten, så fort den stakk mulen på utsiden av teppet i manesjen..

 

 

 

 

Nei….Jeg hadde helt klart vært en rev..

Jeg hadde vært en rev med smilet på lur og glimtet i øyet…

En som satt og tittet litt bak en trestamme…Før den listet seg fram…

En som likte å bli klødd bak øret…om den bare ble trygg nok…

 

Jeg hadde vært en rev…med sansen for en godbit fra hønsegården…

Men som helt klart hadde spist det  den fant…der inne i skogen…

Om det var til det beste for alle…

 

Ja, hvis jeg hadde vært et dyr…hadde jeg helt klart vært en rev…

 

 

 

Jeg liker sånn “tanke-tull”, og vil gjerne ha med andre på “galskapen”, så altså:

Hvis du var et dyr, hvilket dyr hadde DU vært? Altså….føler du deg som? 😉 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Hmmmm – jeg ville vært et pinnsvin! En liten skapning som alle syns var søt – men som kunne si ifra med piggene ute! Min drøm….! Klem <3

      1. Jeg er generelt sett en rev 😀 Og av og til litt pinnsvin…Ludvig 😀 Du er jo en kanin, av og til en løve-kanin muligens 😀 Men pingvin? 😀 Hi-hi…

    2. Definitivt en ulv ! En nysgjerrig, utholdende og sterk ulv. Ulver omstiller seg og de er ytterst trofaste og modige. De har stor evne til å vise flokken omsorg. Men de jages og plages, misforståtte som de er. Og noen vil alltid være den ensomme ulven, som alltid instinktivt søker og lengter – men kanskje aldri blir møtt.

      Jeg tror kanskje den ensomme ulven er meg.

      Nydelig tankespinn, Frodith, takk skal du ha ❤️.

      1. Takk for at du ble med på det lille tankespinnet. Jeg har flere sånne på lur. Tar noen repriser innimellom, for å få med meg nye lesere 🙂 Jeg tenker på mye rart innimellom 🙂

    3. Akkurat nå føler jeg meg mest som ei vegglus, eller noe sånt 😛 Ha ha… Men målet er å føles meg litt fresh, så kanskje jeg snart føler meg som…. en påfugl? Det hadde vært stas for det er i alle fall et meget vakkert dyr 😉

      1. Ja, vegglus -følelsen kan jeg skjønne…. Jeg har nok noen sånne dager hvor jeg er litt mer “uspiselig” enn en rev. Men stort sett, ser for meg en rev når jeg tenker på hvilket dyr jeg er mesteparten av tiden. Litt LUR…

      1. Jeg ser ikke for meg deg som en HUSKATT, alt for glad i streife-livet… 😀 Tenker meg deg mer som en UTE-katt i tilfelle 😀 Eller muligens en ULV også? 😀 Men det handler ikke om hva JEG tenker at du er, det er følelsen av hvilket dyr man ER som teller. Din egen oppfattelse 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg