“Hvis jeg var et dyr…”

Hvis jeg var et dyr…….

…så hadde jeg helt klart vært en rev…

En liten luring med rustrød pels…

En som liker seg i skogen, tuslende omkring i sitt eget tempo…

En som finner plassen der solen skinner mest…Og skyr de høye, morske, skyggefulle trærne..

 

Hvis jeg var et dyr, hadde jeg HELT klart ikke vært noen sirkus-hest..

Som fikk applaus umiddelbart..

Som elsket oppmerksomheten, så fort den stakk mulen på utsiden av teppet i manesjen..

 

 

 

 

Nei….Jeg hadde helt klart vært en rev..

Jeg hadde vært en rev med smilet på lur og glimtet i øyet…

En som satt og tittet litt bak en trestamme…Før den listet seg fram…

En som likte å bli klødd bak øret…om den bare ble trygg nok…

 

Jeg hadde vært en rev…med sansen for en godbit fra hønsegården…

Men som helt klart hadde spist det  den fant…der inne i skogen…

Om det var til det beste for alle…

 

Ja, hvis jeg hadde vært et dyr…hadde jeg helt klart vært en rev…

 

 

Hvis du var et dyr, hvilket dyr hadde DU vært? 😉

 

 

(En liten reprise…)

 

#assosiasjoner #rev

7 kommentarer
    1. Naaw! Det var en søt rev! Kjempeherlig bilde og skjønn tekst.:-) Jeg vet ikke hva dyr jeg hadde vært..hmm.. må tenke på den 😉

    2. Helt herlig bilde 🙂 Rev kledde deg både utifra orda og bildet her 🙂 Ikke tenkt på hva som hadde passa for meg..men “ønska” meg alltid en elefant som barn..men tror ikke jeg ville vært en… Klem og fin dag videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg