Hvis jeg var et…

…kjøretøy…

 

 

..så ville jeg antagelig vært en gul, liten scooter. 

En som putret passe fort av gårde, så du hadde tid til å se deg litt om mens du la veien bak deg. 
En gul og glad en som fikk folk til å smile lunt når jeg kom lunkende forbi. 
Jeg ville vært en scooter med mykt godt sete, og god plass til beina, så du kunne sitte rett og fin i ryggen og kjenne deg komfortabel. 

 

 

 

 

Jeg hadde nok IKKE vært en shiny Mercedes, som kom rasende forbi med sin forføreriske brumming, for å “slå beina vekk under deg”… Heller ikke ville jeg vært en KUL el-sparkesykkel, som med sitt ungdommelige ytre fikk deg “i kne” på et øyeblikk. 

 

 

Nei, jeg ville nok vært en lun, glad scooter..
Ikke med den store hastigheten.
Ikke med det fancy ytre.
Ikke med den ungdommelige tøffheten.
Men som med trygghet og omsorg fikk deg dit du skulle…

 

_____________________________________________________________

Jeg har en egen kategori som heter: “Hvis jeg var en”. 
Her beskriver jeg hvilket DYR jeg føler at jeg er, hvilken FARGE jeg føler at jeg er, hvilken FILM jeg føler at jeg er. 
Det går altså ikke på at jeg VELGER meg hva jeg vil være, det er mer snakk om hvilken FØLELSE av hva man ville vært hvis man ikke var menneske, men et dyr, en bok, en bil, et kjøretøy osv…

 

Litt “rar”? Ja da! 😀 Skal være litt rar..

9 kommentarer
    1. greit å være litt rar innimellom ,på en fin måte :=) jeg ville vært en wolksvagen en grønn med en seng i og et lite do ,kjøkken som jeg kunne dra ut og surre over alle fjelltopper og bare nyte det vakre

    2. Jeg syns ikke du er rar – du er bare best! Liker at ikke alle er helt firkanta, jeg! Hvis jeg var et kjøretøy, ville jeg nok vært…. hmmm….. en liten, rød traktor – sterk og seig! Hihi… 🙂

    3. Jeg ser for meg deg som en gul scooter, – det hadde du passet bra til. I tillegg hadde du passet bra til å eie en også, akkurat som Kjersti i Bergen. 😃 Jeg har en blå Vespa 🛵 😊.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg