Hvor lenge er man 50+?

Hvor lenge er det lov å “kalle seg” 50+?
Det er vel ikke akkurat satt opp noen regler for sånt så vidt jeg vet, så jeg akter å fortsette til jeg er 60, MINST… Føler meg jo rimelig ung og sprek på mange måter.

Men det er jo greit å stikke fingeren i jorda å oppdatere litt om realitetene også. Jeg hadde et innlegg for over 6 år siden om ståa. Og ser at det er ikke SÅ verst, men noen “greier” har det blitt.
Dette var noe av “trøbbelet” som var kommet da jeg da jeg var 52, altså nylig blitt 50+

 

Og under ser du faktisk noen forbedringer, og noen forverringer 😀  Sånne ting som BARE er kosmetiske har jeg droppet.. Som f eks rynker, grått hår osv… 😛

 

 

Men har jeg tenkt å la noe av dette trøbbelet stoppe meg fra noe som helst? Pøh!
Jeg gir meg ikke så lett! Og ellers, sånn bortsett fra dette smårusket her, er jeg jo sprek som en fole 😀

 

 

Eller jobber med sakene….

 

 

 

25 kommentarer
    1. Du er en spreking selv med noen virkelige utfordringer! Ikke til å se noe av det som feiler. Men artrose i fingrer og øresus høres skremmende ut for deg i ditt yrke . Plages du mye av øresus noen behandlinger for det? Lurt med den oversikten på tegningen, men vet ikke om jeg tør…😬

    2. Hihi, noen problemer må vi jo ha…. men du er full av futt og moro, du trener, og du smiler og ler! Jepp – du er 50+ vaffal til du er 60! Klem <3

    3. Ja hva skal man si. Sjøl så tror jeg utviklingen i hodet stoppet lenge før 50+ tenker den stoppet på 30+. Er faktisk helt frisk og uten plager (70+) men så er jeg nøyaktig skrudd sammen med x-antall titanskruer da.
      Stå på Frodith er man gal nok så går det meste.

    4. Ikke så verst det der syns jeg. At noe er bedre, noe er som det var og noe litt økende. Bare en koser seg mest og det er du veldig flink på 🙂

      1. Nei, jeg tenkte også på det. At jeg faktisk ikke har de problemene jeg hadde i ene skulderen også, og noe annet (står ikke her) Det tror jeg treningen har rettet på. Ja, skal klare å kose meg for det meste likevel 🙂

    5. Du tuller at du er over 50 sant? Jeg syntes du virker mye yngre ut.
      Btw hvis du er som meg som snart er 50 så er det visst veldig vanlig med utskiftning, legen jeg har pleier å si at jeg må nok regne med litt utskiftninger når jeg nå er i 50 årene, men men det er vel sånn det er. Hadde man bare kunne skifte hodet, men det går ikke..

      1. Ha-ha, ikke noe tull. Blodig alvor. Jeg er 58! men takk for det 🙂 Jeg har ikke skiftet ut noe. Bare tatt UT noe… Og erstattet med piller.Og det andre ER nå der…Men da vet jeg, det er i 50-årene man skal skifte ut 😀 Jo, hodet kan man skifte…Tankesettet. Krever litt arbeid, men fullt mulig 🙂

    6. Det kommer på litt småtteri etterhvert, men bare man unngår de alvorligste sykdommene så går det på et vis. Du får se om du får fikset på det du kan, så du ikke har mer plager enn nødvendig. 🥰

      1. Ja, så lenge det bare er småtterier så er det greit. Jeg har ikke hatt noen store greier. Fjernet skjoldbruskkjertelen, de trodde kanskje kreft. SÅ for sikkerhets skyld. Og det var ikke kreft. Men borte er den 🙂 Funka ikke uansett 🙁

    7. Man er vel 50+ til man blir 60 og da er man 60+. ikke så veldig med meg som har surret men bare litt. Hadde lumbago på 1980-tallet, i de siste åra har jeg hatt vonde bein men det var min egen feil og skyld. Må oftere og oftere bruke lesebriller men det er verre ting enn det. Så jeg kan ikke klage. Min far ble 94 år og min mor er 96 år og lever. Håper og tror at jeg har mange år igjen. Blir jeg over 90 år er det helt ok, sniker jeg over 100 år er det mer enn nok. Men time will show. Man må leve mens man er i live – uansett alder. Ha en fin dag.

      1. Jeg har tenkt å være 50+ nå fram til jeg er 80 minst 😀 Jeg tror jeg har gode gener til å kunne bli noen år eldre jeg også, hvis ingenting spesielt skulle skje. Mamma ble 88 og mormor 90. Så den siden ble i alle fall gamle. Damene da..

    8. Hehe, noen reparasjoner og litt rusk i maskineriet må man regne med når man har kommet til andre halvdel av livet. Jeg synes du ser skikkelig fresh ut, og i tillegg VET jeg at du har en holdning som kommer til å holde deg gående på 50+ til du er 90 (minst!) 😀

    9. Herlig! Du er sprek som en fole, og det både ser og leser vi 😉 Jeg må jo si at jeg er 60+ men tenker ikke så mye på det i grunn…føler meg ung noen ganger, og som en 90 åring andre ganger.. Vel, alt er jo relativt, en 90 åring kan være sprek også 🙂
      Nyt dagen <3

            1. Har ikke så ofte kjole på jeg, men det hender jeg har det, men oftest et skjørt…og enda oftere bukser. Før, da jeg var litt yngre enn nå, brukte jeg ofte skjørt og kjoler ☺️

    10. Alle pådrar vi oss litt småtteri gjennom livet, bare å leve med.
      50+ betyr vel bare at man er over 50? Så jeg har tenkt å være 50+ til jeg blir 100. Etter det har jeg forstått at det liksom er gromt å telle år igjen.
      At man er 101 gir liksom mer status enn at man bare er 100.

        1. Du må bikke 100 før det gir status igjen.
          Eller muligens 90. Jeg hører faren min juger på alderen hele tiden. (Og han er klar nok til å vite hvor gammel han er.) “Når man er 94 år….” har han sagt i noen måneder enda han ikke fyller 94 før i desember. I dag sa han “Når man straks er 95 år…” så ja jeg tror alder gir status igjen når du blir skikkelig gammel.

          1. Jeg har jo begynt sånn jeg også. Men ikke for å skryte på meg ekstra år, men lett å si det man skal BLI… Men nå gjør jeg IKKE det lenger. Nå holder jeg på 58 i alle fall til jeg er 59 … 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg