Hvorfor er det ikke sånn….

 

….at de ordene som kommer ut av munnen min…

 

 

…faktisk er det du hører…

 

Kommunikasjon er ikke noen enkel sak.
Det er ikke bare ORD som blir hørt, oppfattet og tenkt på. 
Det er så mye mer som er en del av kommunikasjonen: Intensjonen bak, lyden i stemmen, øyenbryn som heves, munner som knipes…

 

 

“Det var ikke det jeg mente”
“Men det var det du sa…” 

Lyder det kjent?
Vi må ofte mange runder med avklaringer, før det man EGENTLIG mente blir mottatt… 

 

Rare greier..

 

Sliter du med kommunikasjonen innimellom? 

 

 

#kommunikasjon #forhandlinger #avklaringer

19 kommentarer
    1. Jepp. Og kanskje spesielt når jeg snakker med mennesker fra andre land, som på jobb hvor vi er mange nasjonaliteter. Lett å misforstå hverandre, for kroppspråk og stemmeleie kan være forskjellig det og 🙂 klem<3

    2. Viktig å få med seg hele bildet, og det er ikke alltid så lett når man ikke ser hverandre: Snakkes på telefon, sms m.m. Tonefallet har også alt å si. Ikke lett dette!

    3. Hahaha ja kjenner meg igjen, endatil jeg er skikkelig rett frem så jeg sier bare ting som jeg mener de er, men det rare er at gitaristen hører noe helt annet av og til, raaaart Ha en smasking flott dag <3

    4. Sånn sett er det greit å bo sammen med Barney 😉 Jeg kan si hva jeg vil og han godtar…hehe… Ellers går det stort sett greit, men jeg bruker mange ord, så da blir det ofte forstått. Men hvis jeg sparer på ordene kan du jo bli misforståelse….:-)

    5. Åja, kjenner meg igjen så veldig godt i innlegget ditt🦋Hører også dårlig, så der kan bli skikkelig kleint av og til… men det går fint, kan bli mye artige episoder her..

    6. Fine bilder. Du er så kul med den hårfargen. 🙂 Sliter litt med kommunikasjonen med drømmemannen til tider. Ikke det at han misforstår det jeg sier, men innimellom tror jeg han bare hører det han vil høre. Så dermed hører han ikke en gang at jeg sier noe! 😀 Han bør skjerpe seg! For hvis ikke ramler han ned fra denne drømme-tilværelsen han har hatt i 12 år snart.

    7. Kan si mye med ansiktet og kroppen ..men man kan også ta feil..for jeg smiler ofte selv om ikke alt er bra også.. 🙂 Sliter vel ike , men vet jeg kan bli misforstått av og til..og har sikkert misforstått andre også.. Fine bilder med varierte og troverdige uttrykk:)) Til det med Sexy Jenny..vet ikke hvor den fyren er fra..men sjekka litt på profilen nå.. og det sto et ord med sex greier ja..
      Klem fra Mjøndalen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg