Hvorfor er det sånn….

 

…at folk må være så j…a sinte og irriterte når folk ikke er enige med dem?

 

 

Jeg liker dårlig at folk er sinte, uansett om det er meg eller andre de er sinte og irriterte på. Det er mulig jeg er litt naiv og “dum”, men jeg har fremdeles “trua på folk” og fremdeles trua på at det går an å snakke med folk i rolige former. Det er ikke sikkert man blir enige på den måten jeg ønsker å gå fram, men jeg tror heller ikke man kan “filleriste”, “kjeftesmelle” eller “grisebanke” folk til å bli enige med seg. 

 

Men igjen: MÅ vi være enige da?

 

 

 

#uenighet

21 kommentarer
    1. Så kjedelig verden hadde vært dersom alle var enig om alt.
      Nei takke meg til noen ordfighter iblant.

      1. Ja, ordfighter er greit nok, men blir det FOR hissig eller for mye til at man ser ned på den andre sine meninger, så synes jeg ikke det er noe ok. Men det er min mening 🙂

    2. Vi kan være enig at vi er uenige:)
      Liker ikke sinte folk heller og som du sa, det går an å snakke rolig til folk selv om vi er uenige:)

    3. Jeg kan nok gire meg opp i blant, men jeg har ikke for VANE å skjelle ut noen om de mener noe annet enn meg. Nei, vi trenger ikke være enige om alt. Uenighet er spennende og lærerikt så lenge en aksepterer at ikke alle mener det samme som en sjøl.😊

      1. Ja, det er mitt poeng. Synes mange meningsytringer blir slik at folk ser NED på andre som ikke mener det samme som dem. Og det synes jeg ikke er så ok. Og blir folk da hissige i tillegg så backer jeg ut 🙁

    4. Hmmm – jeg er som deg – liker ikke sinna folk……! Så blir til at jeg skygger litt unna….. og jeg kan faktisk ikke skjønne hvorfor vi alltid MÅ være enige…! Klem <3

    5. Enig med deg, liker heller ikke når folk blir sinte. Da trekker jeg meg litt tilbake om jeg er i nærheten. Alle er forskjellig så litt uenigheter fins det jo og det er helt greit 🙃🙃

      1. Ja, jeg tenker også det. Det må være litt uenighet her og der, og vi bør respektere hverandre for det. Sjelden folk “konverterer”/lar seg overbevise om at den andre parten har rett uansett 😀 Men viktig å kunne si fra sin mening, man bør ikke tie. Men det er måtene det gjøres på 🙂

      1. Nei, man er forskjellig av gemytt i utgangspunktet sikkert. Og det er jo greit også 🙂 Jeg har LITE sinne i meg, og føler det ubehaglig hvis folk er veldig sinte 😮

    6. Kjempebra blogginnlegg 😊

      Det forstår ikke jeg heller. Synes det er flott å være uenig i en sak, og det gjør til at i hvert fall jeg kan se annerledes på saker jeg kanskje hadde en oppfatning av. Av og til kan jeg åpne øynene på ny hvis noen har en annen mening enn meg.

      Liker heller ikke at man blir sinte på hverandre p.g.a forskjellige meninger. Noe jeg mener er viktig er gjensidig respekt for hverandre meninger.

      Ta f.eks på blogg hvis jeg er uenig med en blogger noe han/hun skriver på bloggen sin så lar jeg være å skrive fordi det er så lett å bli oppfattet som sur og sint når man er uenig.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Skriftlig virker ofte ting enda krassere også, fordi man ikke hører tonefall, ser mimikk osv. Så hvis man ønsker en diskusjon hvor målet er å overbevise hverandre om noe, så skal man huske på alle mekanismene en skriftlig framstilling gir i alle fall 🙂 Jeg er nok ikke så hissig som person, og muligens litt konfliktsky i enkelte sammenhenger. Men jeg tror som regel man kan ha mer fruktbare diskusjoner uten for mye sinne. 🙂

    7. Noen blir jeg aldri enig med. Temaer som man ikke kan bli enige om dropper man blant venner, i hvertfall her til gards. I bloggen derimot tar jeg opp akkurat hva jeg mener, så får bare folk være så uenige dem bare vil, perspektiv og vinklinger blir satt pris på, men noen ting er jeg urokkelig på. Vi får heller ikke en bedre verden av berøringsangst, folk bør engasjere seg, ting må opplyses om og må diskuteres, selv om det blir hett!

      Enjoy the sun 🌞

      1. Nei, viktig å si meningene sine. Jeg er nok bittelitt mer konfliktsky i NOEN sammenhenger, mens jeg i saker som opptar meg kan jeg bli ganske så engasjert. Men jeg tror ikke jeg klarer å overbevise noen til å “skifte side” i en diskusjon ved å være sint. Og jeg tenker at i noen sammenhenger så MÅ man ikke bli enig heller. Kos deg i sola du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg