Hvorfor er det sånn?

 

Hvorfor er det sånn at noen tror de sitter med fasiten? For ALLE?
Det er ikke nødvendigvis sånn at de inntrykkene man får av andre faktisk stemmer! Eller at de ideene man har satt seg i hodet passer for alle!

For det første så kan det livet DU lever faktisk være langt fra hva JEG ønsker meg! Enten det er et aktivt liv eller et liv liggende på sofaen… Jeg kan faktisk kose rumpa av meg med å være alene, selv om DU tenker at det å feste med masse folk er den ultimate kosen. Vi er forskjellige, og det bør vi få lov å være.

 

 

En ting som ikke er så akseptert her i samfunnet er dette med å velge å være alene. “Alenehet” er ikke det samme som ensomhet, og mange folk velger faktisk å være alene i mange sammenhenger fordi det er GODT. Mange trives med å gjøre ting på egenhånd, framfor å ringe noen for å ha selskap. Noen liker faktisk å gå på kafe eller reise på tur alene. De gjør ikke dette fordi ingen vil være sammen med dem, men fordi de foretrekker det sånn. 

 

 

Enkelte andre folk har problemer med å godta at noen liker “aleneheten”, fordi de selv ikke er sånn. De ender med å dytte på andre selskap de ikke ønsker, eller stakkarsliggjøre dem i verste fall. 

 

Hvorfor tror noen at de sitter med fasiten? For alle? 
Kan vi være så snill å få lov å være forskjellige, uten at folk skal “mene seg i hjel” om andres liv og valg i kommentarfeltet i sosiale medier?

 

 

(Ref. Solliv sin blogg i går.  Måtte reposte i dag, ble noe tull med innlegget)

 

 

 

5 kommentarer
    1. Noe av det verste jeg vet er folk som blander seg opp i forskjellige ting! Jeg var akkurat innom Solliv og kikket på innlegget, og helt utrolig altså!😡 Hun har inspirert mange av oss til å begynne å gå turer, og jeg MÅ ha alenetid iblant, – blir sliten av mye folk rundt meg.

    2. Ja, hvorfor er det sånn?
      Jeg har det veldig bra helt alene, og trenger alenetid for å fungere optimalt.
      Koser meg med å ha mannen hjemme, men kjenner jeg får for lite alenetid.
      Jeg får energi av alenetid, og tappes om det blir for mye sosialt og selskapeligheter.
      Men koser meg med å besøke, treffe andre i små puljer ☺️
      Veldig glad jeg ikke er rastløs eller har evnen til å kjede meg 😀
      Fint innlegg! 🥰

    3. Jeg trives utrolig godt i mitt eget selskap. Ja, jeg trenger faktisk ganske mye alenetid. Liker å labbe tur alene i mitt eget tempo og i mine egne tanker.
      Noen ganger kan opplevelser bli enda bedre fordivdet ikke er noen forstyrrende elementer.

    4. Åååå reposta altså… for jeg tenkte hmmm dette har jeg jo svart på for litt siden 😀 !!! Forstår 🙂

      Veldig fint innlegg 🙂 Og er så engi! klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg