Hvorfor er det sånn…?

 

“Når vi ikke lenger er i stand til å endre en situasjon, blir vi utfordret til å endre oss selv”
(sitat: Viktor Emil Frankl)

Jada…det har vært mye snakk om det. Man kan ikke endre andre, bare seg selv osv. Jeg har fått ørene fulle av denslags i årevis. Og jeg SKJØNNER JO DET!! Det er sånn det er. 

 

 

(arkivbilde)

 

Og gang på gang så må jeg brette opp ermene, dra meg selv i ørene…ut og opp av all verdens “sutre-feller” og endre MEG! For man blir sliten og blå i pannen av å stange hodet i veggen igjen og igjen, i forsøket på å endre en situasjon. Så verden endrer seg nok til det bedre denne gangen også, når JEG har fått endret meg litt …IGJEN…

Men for å klage bittelitt til før jeg gir meg: “Hvorfor i he…..ete er det sånn at det er JEG som alltid skal forandre meg??” (he-he…er ikke så sinna som jeg virker 😀 )

 

Sånn…der tenker jeg du fikk litt å tenke på 😉

 

 

 

 

#ordtak #tanker #refleksjoner

9 kommentarer
    1. Jepp, fikk litt å tenke på 😉 Jeg hadde en samtale med samboeren min om akkurat dette i går kveld. Jeg tenker at jeg hverken kan eller vil endre på noen. Det er en jobb den enkelte må gjøre selv!

    2. Jepp! Kjenner meg igjen i dette……………. og jeg er inne og prøver justere litt på meg selv for tiden……… 😀 hihihi klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg