“I am important. I make a difference.”

 

Av og til “snubler jeg over” kunst jeg liker ekstra godt. 
Jeg har vært på mange gallerier, funnet kunst på vegger på kafeer, funnet bilder og skulpturer eller annen type kunst som har gitt meg noe umiddelbart.

Når jeg har hatt en sånn opplevelse har jeg mange ganger skrevet om det på bloggen, enten det har vært billedkunst eller musikk.

Av og til er det som “snakker til meg” enkelt og gledesfylt, eller enkelt og sårt. Min musikkopplevelse på denne måten var Tommy Tokyo.

Nå har jeg funnet en billedkunstner altså, igjen, som snakker “mitt språk”. Her er  kunst jeg gjerne vil se “live”. Tom Erik Andersen. Jeg fant kunsten i Tønsberg, på et galleri der. Jeg kjøpte kort, og en kunstbok. Jeg falt for bildene umiddelbart. Enkle, talende, smånaive, grensesprengende. Herlige! Merkelig jeg ikke har fått med meg denne kunstneren før, for han har visst holdt på i massevis av år. I følge damen i galleriet er visst menneske bak kunsten ganske så fantastisk. En alle tiders person. Og det kan man nesten ane når man ser kunsten hans. Bildene under yter så klart ikke kunstneren og kunsten rettferdighet, men er mine bilder fra min nye kunstbok, ment for å pirre dere til å ta en titt på egenhånd 🙂

 

I am important. I make a difference

 

 

I am not afraid

 

May I have your attention please?

 

Only adults can limit children´s dreams

 

With superpowers I don´t fear the darkness

 

 

 

#tomerikandersen #kunst

12 kommentarer

Siste innlegg