Ikke ensom alene

 

Jeg er sjelden ensom alene.
Å være ute å traske alene, ta litt bilder, kose meg på kafe. Føler meg ikke alene. Jeg LIKER å ha litt alenetid…kanskje fordi jeg VELGER det. Kanskje ikke så gøy når man ikke velger det selv. Kanskje ikke så gøy om man savner NOEN, som ikke er der.

 

 

Jeg kan føle meg ensom. Ikke ofte riktig nok. Heller sjelden. Men de gangene jeg føler meg ensom er når jeg er blant mange, i en setting hvor man SKAL føle seg som en del av noe. Og IKKE føler det.

 

 

Akkurat nå har jeg det fint med meg og mine. Mange fine dager som kommer. Mange fine øyeblikk her og NÅ. Og de få andre øyeblikkene, som ikke er SÅ bra i en hverdag,  de prøver jeg så godt jeg kan å gi et realt spark bak, mens jeg øver meg på å danse litt i regnet

 

 

 

Liker du å være alene?
Når har du det best? Alene, med få eller med mange?

 

 

#ensomhet #alenehet #livet #hverdager

12 kommentarer
    1. Jeg liker meg veldig godt aleine…… foretrekker det egentlig…. men ellers er jeg blitt veldig sosial og gjør ikke noe av om det er få eller mange rundt meg 🙂

      1. Jeg er nok litt begge deler. Men liker meg minst med veldig mange 🙂 Det er ikke noe PROBLEM, men føler jeg ikke får kontakt med NOEN hvis det blir for mange 😮

    2. Flinkis! Jeg trenger å øve på den regndansen jeg også😊
      Tror jeg er ganske lik deg med tanke på å like seg alene. Eller med få. Ensom føler jeg meg aldri …utenom med for mye folk folk som du skriver. Da blir det for mye for meg, og jeg kan føle meg ensom i flokken.

    3. Du er så god til å sette ord på det…<3 De gangene jeg har følt meg ensom når jeg har vært sammen med andre ;DET har vært de mest ensomme stundene…Men: Også dem må jeg sjøl ta ansvar for. Det er jo MIN følelse av ensomhet. Jeg liker godt å være en del alene, og det er bra, for jeg ER ganske mye alene. Når det gjelder sosiale settinger, trives jeg best når det ikke er så VELDIG mange. Selskap der jeg vet det er fullt av folk går jeg bare i når jeg "må". Det er godt å kunne trives alene. Det er jo slik for oss alle at det kun er EN person vi garantert skal tilbringe tid sammen med hele livet…;)

    4. jeg trives nok i mitt eget selskap,men jeg trives vel så godt sammen med andre ,turer liker jeg best å gå ilag med andre,men siden det ikke er mange av dem her jeg bor,må jeg ufrivillig gå dei fleste alene,det kan bli litt kjedelig i lengden

    5. Jeg trives med å være alene – men ikke for lenge om gangen. Trives nok best sammen med få, selv om begrepet få kan være relativt. 5-10 personer er greit, men kjempeforsamlinger er ikke det jeg liker best. Med mindre jeg er på konsert eller noe sånt at det passer å være mange tilhørere. Så fin du er på bildene i kjolen din.<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg