Ingen dager er grå..

 

 

“Jeg har dager i alle farger, jeg, bare ikke grå.” (Sitat: Wenche Foss)

Som jeg skulle sagt det selv. 

Du som har kjent meg en stund vet at jeg sjelden er LANGT nedi kjelleren. Ergo er kanskje ikke fargen SVART heller særlig ofte innslag i mine dager. Jeg er heller ikke laget sånn at jeg er HØYT der oppe i ekstasen til daglig. Jeg er mer typen som koser meg sånn bittelitt hver dag. Og sørger for at ingen dager blir grå eller lysesvarte.

Joda, kan godt kle meg i grått, selv om det er vel ganske sjelden det også. Men det hele handler egentlig mest om hvilke farger jeg har i HODET. Det er de som farger dagene…
Selv om noen fargerike plagg kan bidra til å få hodet “på gli”… 

 

 

 

Så hva gjør man da, for å få dagene fargerike?

Vel…det er jo forskjellig fra menneske til menneske, hva som gir dagen et lite piff. For meg kan det egentlig være ferske rundstykker en søndags morgen, eller tanken om at jeg har is i fryseren…Det kan være glede og farger i at jeg skal gå meg en liten tur og ta bilder. Rett og slett de helt hverdagslige tingene som gjør dagen til en dag.. Det er evnen til å glede seg over det som bare virker helt “vanlig” som gjør dagene fargerike for meg 🙂 

 

Synes du farger i omgivelsene påvirker dagene dine?

Hvilke farger liker du på klærne dine?
Sterke farger?
Nøytrale farger?

 

Hva gjør du for å gi dagene dine litt farger?

 

 

#humør #farger #klær

13 kommentarer
    1. Så tøff, og fin du var i grått og svart også. Du er uansett en fargerik person, så det går bra med gråfarger innimellom 🙂 Jeg trives best i klare, sterke farger, men bruker både svart, mørkeblått også 😉
      God helg! Klem 🙂 <3

    2. Tøffe bilder og takk for påminnelsen om at ingen dager er grå.
      Tror det kan hjelpe å bare tenke på det…
      Klærne mine er jeg mest glad i blåfarger og hvitt. Kjedelig men sant….:)

    3. Farger påvirker en nok langt mer enn hva en er bevisst på, iallefall! Det er jo en kjensgjerning av visse farger påvirker en i en bestemt retning, som at f.eks rødt er temperamentets og motets farge, mens blått er beroligende, osv.. 🙂

    4. Noen ganger ser jeg flere farger i dagen, flere farger rundt meg, hvis jeg tar på grått og svart. Da er jeg trygt inni meg selv, og samtidig blir alt rundt mer tydelig, liksom. 🙂 Men dype og skarpe farger er også fint. Jeg liker oransje best! 🙂

    5. Fin du! Selv om du har gråe klær, så er jo du en fargefest selv!!!! Alle trenger vi farger om dagen, tror jeg. Noen dager trenger jeg rødt og andre dager oransje, grønt eller blått. Jeg bruker ofte fargerike skjerf, men det hender jeg går for grått og svart også. Det varierer med dagen, kan man si! Klemsiklem:)

    6. Et lekkert antrekk til deg!

      Farger har stor betydning <3 Jeg er ikke glad i grått…. men svart og brunt liker jeg 🙂 Og FARGER alt etter hva som passer 🙂

      God mandag til deg <3 klem

    7. Viktig med farger i hverdagen, – bare tenk på hva jula gjør med sin røde fargen i årets mørkeste måned. 💕 Buksene mine er stort sett blå og svarte, men kjoler og overdeler kan godt være fargerike. Det går mest i grønt, lilla og cerise/rødt. Dessuten har jeg rød bil.

    8. Farger er viktig – glade farger er viktig for meg! Jeg går aldri i grått og sjelden i sort… er nok denimjente med farge på overdelen…..! Her går det mye i rødt, rosa og grønt om dagen…. litt blomstrete også…..! Jeg blir glad bare jeg kan være ute – finner alltid noe som farger dagen min gyllen og glad! Klem <3

    9. Jeg har to spann med maling som skal ut av spannene og opp i taket på kjøkkenet, og fargen den er grønn. Har et fint hvitt tak i dag, men det varer forhåpentligvis ikke lenge, skal bare krangle litt med dags formen min først. Datter ytret at vi ikke kunne ha grønt tak, men jeg mener at det kan vi!

    10. Min mann sier jeg er ikke en A-4 dame. Liker å farge min verden med både store og små ting. Litt impulsiv, men liker også å planlegge selv om jeg nå tar en dag og gangen.
      Du er en fin dame Frodith med et stort hjerte. En dom sprer glede:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg