Ingen tankeoverføring- bare litt tanker

Vi har vært og tuslet litt i dag, jeg og Hr Frodith. 
Ved “Glassmagasinet” står det noe kunst for tiden. Det er opposisjonelle i Myanmar eller såkalte rebeller som står bak kunsten. Folk som vil ta til motmæle etter militærkuppet i februar. 

Kunst har vel egentlig ofte vært en uttrykksform for å kommunisere uenighet med de som regjerer rundt om kring. 

Jeg liker å titte på kunst utadørs. Når man egentlig er på vei et annet sted, men noe fanger blikket ditt. Og du får bittelitt input uten at du har planlagt det egentlig. Om man er enig eller uenig spiller egentlig ikke så stor rolle mener jeg. Det viktigste er ikke om DERES tanker er nøyaktig de jeg får. Tankeoverføring blir det neppe uansett.  Det viktigste er at man stopper opp og tenker litt selv.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er du glad i å gå på utstillinger? 
Liker du kunst i det offentlige rom?

 

 

 

#kunst

11 kommentarer
    1. «Stopper opp og tenker litt selv», den setninga likte jeg veldig godt. Det er nemlig noe veldig mange burde gjøre ganske så mye oftere. Ja, jeg liker utstillinger, helst hvis det er en artist eller så som har greid å fascinere meg i forkant. Kunst i det offentlige rom simpelthen elsker jeg 😜🥰

    2. Jeg liker kunst i ulike former, og det fine med det som finnes i det offentlige rom er at det er lett tilgjengelig.

    3. Ikke så ofte vi får anledning til det her… Men helt greit i det offentlige rom 🙂 Takk for deling og titten. Nå er utfordringen håndtert og klar, men legger ikke ut før i morgen 😀

    4. Vi får ulike assosiasjoner fordi vi har ulik bakgrunn osv. Det er jo det med kunst, at den kan tolkes. Slik er det ofte med tekst også.Det handler ikke bare om avkoding. Spennende bilder. Jeg har faktisk tenkt meg på museum en dag med det første. Det er lenge siden sist.

      1. Disse bildene sto ute ved Glassmagasinet. En rask liten utstilling i forbifarten liksom. Liker det også 🙂 Ja, ulik bakgrunn gir ulikt input. Og det er bra, selv om ikke tanken BAK nødvendigvis kommer frem som “ment”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg