“Isbading”- for nytelsens skyld?

 

Jeg hører noen sier at det er SKIKKELIG deilig med bading nå. Altså vi snakker om bading i februar, mars og gjerne rundt juletider. Skikkelig deilig!  De forklarer det: – sånn deilig at det er friskt, man våkner og man får mer energi osv. Ut fra det jeg har lest, og fått vite av adoptivsøs: Ladyaugust, så er det skikkelig sunt. Det er noe med blodet tror jeg og immunforsvaret. MEN dette kan jeg lite om. Trykk på linken til søs, eller Google Wim Hof om du er skikkelig interessert. 

Siden så mange legger ut bilder på insta og blogg at de har isbadet, så må vel LITT av drivkraften bak badingen være at man får vist det fram på sosiale medier etterpå også? Eller tar jeg feil her? 😀

Poenget mitt er at hvis JEG skal ta et “is-bad” så er det IKKE for nytelsens skyld. Det blir IKKE fordi jeg skal bli så  innmari sunn, eller skal begynne på en ny alternativ livsstil. Nei… HVIS jeg skal gjøre det, så er det KUN for å bevise på blogg at jeg klarer det. Hvis dette ikke skulle vært “blogg-føde”, hvis det skulle vært null bilder, hvis jeg aldri skulle fått skryte  og fortalt om det noe sted….så hadde det i alle fall ALDRI skjedd… Så ærlig skal jeg være 😉 Jeg er nemlig skikkelig pingle når det gjelder bading…

Skal til fjorden noen dager i påsken, så derfor jeg nevner det….

 

(bildet tatt på en tidligere photoshoot i vann. Da var det IKKE kaldt, så du skjønner hvor pinglete jeg er)

 

 

#bading

 

 

 

16 kommentarer
    1. Jeg hører og leser at flere bader hele året, men ikke denne damen nei 🥶 Jeg har til og med problemer å bade om sommeren, hvis det ikke er godt og varmt i vannet. Gøy å se om du gjør det 😉

    2. Pappa er isbader 🙂 Han bar badet på vinteren hver fredag i mange år gjennom hele vinteren i nordnorge. Det er jo bevist at det er sunt og det kjennes skikkelig deilig ut etterpå og såklart kan man poste litt om det er det jo en bonus hahahahaha Jeg liker snøbading for da kan jeg dyppe meg fort og ha et varmt bad klart. Når man må ut i sjøen, tar det jo en evighet å komme opp på land og i alle fall bli varm igjen (derfor jeg er litt pinglete med sjøbad i tillegg til hai såklart. Kan jo med min uflaks dukke opp en liten flokk akkurat i det jeg bader. Håper du har det bra og koser deg søs <3 Største klemmen på vei i din retning <3 <3 <3

      1. Ja, litt bonus er bra. Her blir det BILDE som hovedmotivasjon, og sunnheten som bonus 😀 Ja, noen er jo ekte isbadere, og gidder ikke med bilder også sånt. Og jeg VET jo at du har blitt mye friskere med Wim Hof <3

    3. Syns det er veldig godt at du sier det som det er, for jeg trur faktisk det er mange som “tvinger” seg sjøl til ting – ikke bare isbading – bare for å ha noe å poste på sosiale media.
      Med det sagt, har jeg faktisk skikkelig lyst til å teste isbading – men innser at jeg må nesten ha noen med meg som “sikkerhetsnett”, så jeg ikke ender opp med å få krampe, bli botnfrossen og flyte til havs, hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg