Ja…det var DET jeg sa…

 

 

 

 

 

Jeg la ut denne videoen i går: Kort og greit om fredag og mine planer. Men mest av alt en liten test på om du skjønner litt tegnspråk. Og noen skjønner mer og mer, og har lært seg hvordan de skal avlese sånt. Andre synes fremdeles det er litt vanskelig. Det kan jeg godt forstå hvis man ikke har sett noe særlig tegn før. Mitt tips er å se på munnen hovedsaklig, så kan du finne ut mye.

Her er videoen, og under er svarene. Flere som hadde rett 🙂 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tegnspråk: HEI- I DAG- FREDAG.  JEG- SNART-TOG. BESØKE- SØSTER

Norsk: “Hei! I dag er det fredag. Jeg skal snart dra med toget. Jeg skal besøke søsteren min.” 

 

 

 

#tegnspråk #video #fredag

7 kommentarer
    1. Så moro, da hadde jeg jo rett, – artig tegn for togskinner da. Du er flink til å forme ord så det blir lett å lese på munnen! 😊

    2. Jaja jeg hadde jo “Hei” rett i alle fall og derfra kan det bare bli bedre 🙂 Takk for tips, skal sitte klistra og følge med på munnen fra nå av <3 good klæm 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg