Ja til et fargerikt fellesskap!

 

 

Ja det var vel ingen bombe at jeg liker farger?

Vel…FØR betydde “Ja til et fargerikt fellesskap” mest at vi sa ja til å ta i mot folk fra andre land her i vårt flotte land. Det betydde JA til å dele godene med folk som rømte hit av ulike årsaker, for å få seg et bedre liv. Det betydde ja til et flerkulturelt  Norge.

 

NÅ, eller i min verden i alle fall, betyr “Ja til et fargerikt fellesskap” mer å omfavne “farger” på alle måter.
Det betyr å si ja til flere kulturer.
Det betyr å si ja til folk som søker ly her i landet av en eller annen grunn.
Det betyr å si ja til folk med forskjellige funksjonsnedsettelser.
Det betyr å si ja til folk med forskjellige legninger.
Det betyr å si JA- vi er alle like mye verdt!!

 

Nå er Pride -uken i gang her i Oslo, og jeg var innom kunst-utstilling på Youngstorget. Det var noen bilder og installasjoner jeg likte, og noen jeg overhode ikke likte. Som på en hver utstilling jeg går på.

 

 

 

 

 

 

 

En liten titt fra oppstarten på Pride-uken altså 😉 

 

 

#farger #samfunn #kultur #pride

19 kommentarer

Siste innlegg