“JA til flere rotter i byen!!”

 

Du vil ikke TRO hva som vekket meg i dag!

Eller kanskje du vil tro det….siden det er 1. mai og alt..

 

 

 

Joda…jeg ble vekket av en “flokk” demonstranter!
Det er liksom ikke nok at jeg våkner kl 5 hele uka, men i helgene skal man altså vekkes av demonstranter…. På slaget kl 6 hørte jeg et snabla rabalder på utsiden av soveromsdøra. Det var voldsomt til krafsing og tassing, (mer enn til vanlig) banking på døra og høye stemmer som ropte. (så høyt bare en tøyrotte kan rope)

Det var litt vanskelig å høre HVA de ropte, så jeg kastet dyna til side, satte beina på den kalde linoleumen og var borte ved døra med et “grymt” ansikt ala “hun med hårrullene”. Jeg var HELT klar til å sette de skikkelig på plass, rev opp døra og fikk se det skjønneste lille demonstrasjonstog du kan tenke deg. Salt og Pepper i fri utfoldelse:

 

 

“Ja til flere rotter i byen!! Ja til flere rotter i byen!!”

 

De trampet i takt fram og tilbake på gulvet utenfor soveromsdøren, med snuten i været og et stolt holdning.

 

 

 

Nå er det sånn at under pandemien har det blitt flere rotter i byen. De har begynt å oppføre seg som husløse katter På grunn av  matmangel på de “vanlige” plassene som folk gikk før og slang fra seg søppel, har de nå kommet fra i Karl Johan og andre fine gater for å LETE etter mat. De ser seg ut et offer, og kan nok med tid og stunder bli så “husvarme” at de snapper noe ut av hånden på folk, hvis de ikke nøyer seg med å STIRRE folk i senk…

 

Jeg har så klart ikke fortalt Salt og Pepper at det er overflod av rotter i byen. Jeg vil jo ikke at de skal ut der å “menge seg” med dem, midt i en pandemi. Og selv om jeg er i MOT at det skal komme noen flere rotter i byen, lot jeg de holde på med sin lille demonstrasjon. For ytringsfrihet er viktig!!

 

 

 

 

“Ja til flere rotter i byen!! Ja til flere rotter i byen!!”

 

Ha en god 1. mai!!

 

 

 

 

#1.mai #demonstrasjon

22 kommentarer

Siste innlegg