Jaget etter topp-plasseringer…

 

 

 

Noen ganger tar jaget etter topp-plassering litt overhånd for noen.
Noen ganger er det å ville bli SJEF eller å VINNE alt fokuset enkelte har.

Noen ganger gjelder dette for folk i blogg-verdenen også. Det å skulle klatre til topps på blogg.no sin topp-liste blir en stor sak.
Noen ganger blogger folk derfor “fletta av seg”, for å se om det skulle øke sjansen for å komme LITT oppover listene i det minste. Eller for i det hele tatt å få komme inn på den…

 

Noen ganger holder det å blogge en gang i året, for å snike seg inn på blogg-listen blant topp 100.I dag på 100. plass befinner det seg en blogg som sist gang hadde et innlegg 23. august 2017(!). Og innlegget hun hadde før det var ca et år før, altså 2016. 

 

Så har du det rette innholdet trenger du tydeligvis ikke blogge nesten overhode… 😉

 

Noen ganger er det nok å blogge fordi det er en snabla koselig hobby, og fordi DET er en belønning god nok. 

 

 

Vil du se hva som er skikkelig hyggelig å starte helgen med? Gå inn HER 🙂

 

#blogg #topplisten 

18 kommentarer
    1. Jeg har kontakten blogg.no før og vært “streng” og sagt at enten må de gjøre det slik at ikke aktive blogger kommer på lista , ellers så må de fjerne regelen/retningslingen der de står at kun aktive bloggere skal være på lista. For synest de burde holde seg til egne regler. Det er flere ikke aktive blogger på lista, det det gjlr ikke meg veldig mye med de faste ..men om de tillater det, så må de nesten endre retnjngslinjene sine så de følger egne regler 😉 Men slik det er nå må man bare lage ett par innlegg mange går inn på, så får man fast plassring uten å blogge.. kanskje 😉

    2. Jeg leser de bloggerne som jeg har mest til føles med og tar opp ting jeg liker å lese om. Noen ganger er jeg innom blogg.no og søker etter ting, så det å hashtagge det man skriver om er nok lurt. Ha en fin lørdagskveld! 😃

    3. Ja du verden 😀 det der fikk du respons på 😀 Veldig bra. Det er jo svært få blogger jeg leser, rekker bare de som er innom bloggblokka, og ikke alle der heller. Så jeg har lite å klandre som ikke leser min blogg. 😀 På den gamle plattformen, så var man fornøyd med å skrive et innlegg om dagen. Men nå må man dure på med i alle fall tre for å ha sjans å slenge innom den berømte lista 😀 I tillegg dele på flere bloggsider på fjesboka. Men sånn er det 😀 Jeg er fornøyd med ståa. Hadde jeg vært ung og fager, så hadde kanskje motivasjonen vært en annen. 😀 Lykke til og riktig god helg 😀

    4. Det er litt leit når noen som ikke har skrevet i bloggen sin på mange år, plutselig havner på lista. Men så er det kanskje fortjent også, for de blir nok lest jevnt og trutt, selv om de ligger rett under lista sånn ellers kanskje? Det kan vi jo ikke se…Kanskje ligger de på 109. plass sånn jevnt over. Og plutselig kommer det et innlegg etter mange år, og da er det naturlig at de spretter opp. Men som småblogger, som tidligere kjempet hardt for å forsøke å holde meg på lista, så synes jeg det er litt ergelig ja. Vet at mange kjemper om en plass på lista, og det unner jeg dem faktisk.
      For meg er bloggen en slags venneplattform. Jeg har jo fått så mange fine nye venner via bloggen. Det hadde jeg aldri trodd, og jeg bare elsker det ♥ Så jo, det er kjekt å havne på lista, men jeg ser at mine trofaste er der selv om jeg ligger utenfor 🙂
      Må jo si at noen ligger på lista, langt opp til og med, som jeg ikke kunne drømme om å lese hos også. Men det har jo med interesser å gjøre. Og heldigvis er vi alle forskjellige. Det er noen for alle ♥
      Jeg elsker å lese her hos deg jeg ♥ Fine lørdagen til deg, og god klem ♥

      1. Den bloggen som plutselig har poppet inn på listen har ikke skrevet et innlegg NÅ, og plutselig derfra kommet inn på listen. Det er ikke skrevet noen innlegg siden 2017 😀 God helg, jeg skal til Kari snart 🙂

    5. Noen klarer det mest fantastiske og holde seg oppe på den lista tross for sjelden blogging. Men som regel er det mye jobb før man kommer så langt. Men slik er det med alt. For en tid tilbake siden hadde bloggerne et jordskjelv da man måtte over på nye plattformer f.eks Nouw.com. Men den plattformen ligge nede nå, har hverfall ikke kommet inn på noen blogger på der på 2 dager nesten. Leit at slikt skjer. Men håper det retter seg. Ha en fin dag.

      1. Ja, denne bloggverdenen er rar 😀 I dag blir det en liten tur til Karidansen. Og ellers skal jeg bare kose meg med fri, før det braker løs med småttinger på jobb til uka 🙂 Ja, så nouw var nede.. Ha en fin dag Helge 🙂

    6. De fleste mennesker ønsker vel å gjøre det så bra som mulig vil jeg anta, uansett hva man holder på med. Er du artist vil du at flest mulig skal kjøpe musikken din og komme på konsertene dine. En lærer vi gjøre det han/hun kan for at elevene oppnår best mulig resultater og trivsel. En kjøkkensjef vil lage så god mat som han kan slik at flest mulig kommer og spiser på restauranten hans. Driver du et badeland vil du ha flest mulig svømmegjester. På samme måte er det vel for dem som blogger. Vil anta at de ikke skriver for seg selv, da hadde de ikke postet det offentlig, nei de vil jo at det de skriver, bildene de tar, blir lest og sett. Helst av så mange som mulig. Det er helt naturlig 🙂

      1. Jeg er helt enig med deg. Man skriver IKKE blogg for seg selv. I alle fall ikke jeg. Jeg synes også det er kjempegøy når jeg er på listen. Og har sikkert i perioder jobbet litt ekstra for å holde meg der. Jeg ligger av og til PÅ listen og av og til ikke. Ofte er jeg der, men aldri særlig høyere en 70-80. plass. Men jeg har møtt masse folk gjennom blogg, hyggelige folk som jeg har møtt ute i den virkelige verden etterpå. Fått venner, som en bonus, på det å blogge. Jeg er lærer, og elsker å se når elevene blomstrer, og ser at jeg FÅR til. Helt naturlig å ville gjøre det bra innenfor det man driver med. En av grunnene til at jeg skrev dette innlegget, var med en litt ironisk vinkling eller litt “undring”, fordi jeg ser at så mange PÅ og innenfor topp 100 er blogger som ikke blogger overhode. Den bloggen jeg nevnte i går, ligger i dag på 71. plass. Ikke blogget på 3,5 år. Synd for de som blogger jevnt å trutt at de ikke kommer innenfor listen, mens folk som IKKE blogger ligger der og. Det sier noe om hvordan enkelte blogger kan få KLIKK ganske så tilfeldig. Nå snakker jeg ikke om dere øverst der 😀 Der MÅ man jobbe, og jobbe BRA også. Så det er vel fortjent. Jeg mener ikke noe annet. Leser bloggen din ofte, koser meg og ler, og mener du fortjener å være på toppen. Og LIKER at det ble noe annet enn klær, falske øyevipper og løshår som tok GREP der oppe 😀 Ha en fin dag Kokkejævel! 🙂

        1. Måtte innom å sjekke den bloggen du nevner, Charlotte1987/Charlottes verden. 302 sidevisninger. Ikke veldig mye. Ser hun skriver om mat. Skal ikke mer til enn at et av de gamle innleggene har havnet eller blitt delt et sted der folk er på jakt etter oppskrifter. Det vi skriver lever i mange år på nettet. Du ser det av og til på FB når saker som er flere år gamle plutselig dukker opp i feeden og har et stort engasjement.

          Uansett, god helg! 🙂

    7. Det er moro å sveipe innom topplista i ny og ne, men det er ikke noe jeg bruker mye energi på. Blogging er en fin hobby som har gitt meg nye venner💕 . Det er derimot ikke noe jeg vil stresse med. Har jeg ikke “ånden over meg” får bloggen hvile noen dager. Slik har det blitt for meg etter hvert.🤗

      1. Jeg har nok vært NOEN i perioder, jobbet litt ekstra for å holde meg innafor. Men når man ser hvor tilfeldig det kan være på NOEN av plassene så undrer jeg meg litt over hva som skjer 🙂 Ting i høst har gjort at akkurat dette med blogg ble litt meningsløst. Og spesielt sånne trivialiteter som å skulle karre seg inn på ei liste. Men jeg synes som kokken over her at det er kjempehyggelig å bli lest, og veldig koselig at folk ser meg og finner min blogg slik at flest mulig kan få lest den 🙂

    8. Hehehe ja den lista den lista….. jeg er inn og ut hele tiden. Morsomt når jeg er der men det går helt fint å ikke være blant de 100 også. Noen leser iallefall bloggen og det er hyggelig 😊

      God helg til deg!

      Klem

      1. Jeg også, inn og ut. Og aldri noe særlig over 80. plass 😀 Men i dag ligger den bloggen jeg nevnte i går på 71. plass. Ikke blogget på 3,5 år og likevel “høyt” på listen. Synes det er synd for andre som blogger at de som ikke blogger stjeler plassene, for å si det sånn, og jeg undrer meg på hva som “trigger” disse klikkene for å si det sånn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg