Jeg ble både kvalm og redd!


Jeg er tydeligvis en SKIKKELIG pingle!

Innimellom sier jeg så tøft at jeg ikke er redd for noen ting. Det er sånn ca rett før jeg kommer på at jeg er ganske så angstfylt i møte med edderkopper.

 

 

Jeg kan ikke ha de i hus, selv ETTER de er drept. Bladet/avisen de er drept med må legges i en pose, og bæres direkte i søpla UTE. Ikke inne i huset, er du gal??!

 

Så er jeg jo litt redd både hester og elg, og kanskje en bjørn, hvis jeg skulle gå på dem ute i naturen…

 

 

Men fy fillern! Takke meg til en real elg altså! For vet du hva som hendte her nå nettopp?? 
IKKE? Vel, da skal jeg fortelle deg:

 

Svinset glad og fornøyd ned mot kjellerboden, etter å ha vasket deler av huset. Endelig skal vi få litt orden på leiligheten her etter corona-tåken har lettet. Nå er det lov med folk i hus, men for å ha folk i hus så må man jo shine hus litt også.

Ja, altså, på vei i boden må jeg ned en bratt kjellertrapp. Og jeg regner jo med at det garantert er en edderkopp eller to der nede. Men jeg ser dem sjelden så de får liksom bare være der. 

Det som møtte meg i trappa var ikke en edderkopp nei, men en GIGA-ROTTE!! På størrelse med en katt omtrent. Riktignok så den rimelig død ut, lå helt stille…men det hjelper ikke det spøtt spør du meg! Jeg ble nesten kvalm der jeg sto. Av med lyset, smalt igjen døra. Ned der skulle IKKE jeg, før rotta var borte.  Opp å hente Hr Frodith. Han fikk den i en pose, som JEG knøt igjen og bar ut. Jeg LØP!! 

Jeg klarte å bære ned de sakene som skulle i boden, selv om jeg var livredd for å møte på en til. En levende en. 

 

(Den så ikke sånn ut altså.. men bare for å illustrere ROTTE liksom…)

 

 

Nei, takke meg til en diger elg… 
For sånne rotter er bare skikkelig ekle… Alle foruten Salt og Pepper da…

 

 

Er du redd døde rotter?
Hva med levende? 😀

 

 

 

Har du ikke sett tegninger av kjente bloggere, så gå inn HER så får du se 🙂

 

 

 

#rotte

9 kommentarer
    1. Rotter er bare helt FORFERDELIG – både levende og døde….grøss og gru, jeg hadde sikkert svima av….. det er noe med den haaaaalen…… 🙂

    2. Alt er bedre enn orm OG rotter! Vi hadde rotter her også, men etter at Pelias satte ut bokser med gift i så har de blitt borte. Et par stk løp et par meter unna meg, – glad de ikke løp på meg! 😱 Heldigvis går de ned i huler når de skal dø, men det hadde tydeligvis ikke denne hos deg gjort da. Håper du slipper å se flere!! 😨 Skikkelig tøff du som orket å bære den ut! 💪

    3. Uffahuff, og jeg syns du var skikkelig modig som greide å bære posen med den døde rotta. Rotter er en av de dyra jeg fortsatt er redd for (edderkoppe, øyenstikker og kyr går nesten an). De er skikkelig ekle.

    4. Skumle greier.. Jeg er ikke redd for edderkopper..syns egentlig ikke di er ekle en gang.. Men rotter og mus…ææææ blir uvell bare jeg tenker på dem.. døde eller levende.. God helg videre <3

    5. 😄 Huff, ikke artig med slike store rotter. Vi hadde en del av dem da vi bodde i jungelen i Sør-Amerika 😳
      Men jeg tenkte med en gang, at du er jo vant med Salt og Pepper, så da skulle det ikke være så ille 😁 Blir vel litt annerledes læll. 😂
      Edderkopper liker ikke, men har ikke noe problem med dem heldigvis 😄

    6. Fysj for en ekkel opplevelse. Ser for meg at du ikke tør å gå ned dit igjen på en stund, ja… Selv er jeg ikke redd for edderkopper, men her jeg bor, i Málaga, Spania, er det kakerlakker, og særlig i sommermånedene kommer de enten flygende inn terrassedøren eller krypende gjennom lufteventilen på badet. Jeg skriker hver gang jeg må jakte på dem og kverke dem. De piler jo så fort. Men i det siste har de holdt seg borte, og de få som har kommet har allerede ligget døde på ryggen. Antakelig hva det hjulpet å preventivt spraye giftmiddel mot luftekanalen. Men… Man skal ikke juble for tidlig, for det skulle ikke forundre meg at det plutselig dukker opp noen nå som jeg har uttrykt min glede over at de er forsvunnet… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg