Jeg elsker stille protester!

 

Ikke er jeg helt sikker på HVA de protesterte mot, for det sto det ikke noe om.. Og ingen sa noe…Men at dette fikk oppmerksomhet er det ingen tvil om.. 

Da vi veltet ut av trikken, midt i rushen, lå disse rødkledde folkene strødd rundt forbi… Og VILLE noe. Ville si fra om noe.. Og siden jeg regner med at det har noe med miljøet å gjøre, tipper jeg på “Extinction rebellion”. En verdensomspennende organisasjon som bedriver sivil ulydighet/stille protester for å fronte viktige miljøsaker

 

 

Helt sikker er jeg ikke. Rakk ikke spørre dem. Men de minner om andre som har “ligget ned” for å sett fokus på at “om de dør (dyrene), så dør vi”.. 
Men det kan også ha vært en performance av et mer kunstnerisk slag, teater, for alt jeg vet 😀 Stilig var det uansett, og det fikk i alle fall min oppmerksomhet. Selv om jeg ikke fant HELT ut hva det var..

 

 

 

Jeg var litt sulten, så måtte fly avgårde, men jeg tenkte i alle fall: 

“Tenk så mye vi kan få til, hvis vi bare går sammen for å jobbe FOR eller MOT noe”.

 

 

 

#demo #meninger #samhold #styrke

6 kommentarer
    1. Jeg prøvde å google men fant ikke ut av dette jeg heller. Når de først skal drive med sånt så bør de jo formidle et budskap, – hvorfor liksom, ellers er det jo liten vits.

    2. Så kult! Uansett om det var kunst eller demonstrasjon 🙂 Synes folk er tøffe som tør! Har selv gått i demonstrasjonstog og demonstrert mot sirkus, men da har vi vært flere, og det har føltes trygt på et vis. Hadde nok ikke vært tøff nok for det der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg