Jeg – en klima-versting…?

 

Jeg må nok ta på meg noe av skylda for at det går som det går med miljøet…

IKKE tar jeg tog til Madrid for å være med på klimakonferanse! (nå skal jeg ikke dit med fly heller altså…men likevel)

I tillegg har jeg kjøpt klær som IKKE er brukt. En etterlatenskap etter Black Friday, som jeg så kjøpte på lørdag. Med samme rabatt som fredag. 

 

Og er du IKKE på vei til Madrid med tog, så er du i alle fall i NOENS øyne en miljø/klima -versting. For da er du garantert ute og “feirer Black Friday” som en sa på nyhetene.  Det finnes ingen “gråsoner” liksom?
At man kanskje bidrar LITT på sin måte til miljøkampen, selv om man ikke drar til Spania med tog….
At det er muligheter for at ikke ALLE “feirer” Black Friday, selv om de ble igjen i Norge…?

 

Så her er miljø/klima -verstingen med ny genser. God og varm. Og kjøpt på en lørdag 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#miljø #shopping

10 kommentarer
    1. Genseren er lekker, og da får jeg heller være en klima-synder da…. for jeg vil kjøpe meg noe nytt og ubrukt innimellom….. ikke sant?? Klem <3

    2. Knallfin genser! Ja, da er nok jeg klimaversting også er jeg redd. Men jeg gjør litt, og om alle gjør det, så er det ok. Jeg tror ikke det er mulig å fikse alt heller jeg. De sier at før var det palmer på Svalbard og dinosurusene døde ut for et eller annet. Jorda er stadig i foranding og det vil fortsette uansett hva vi gjør vel? Nei, jeg er ikke ute etter den digre diskusjonen om dette, men jeg tror ingen av oss er best i klassen heller!!! Klem til deg 🙂

    3. Jeg skal være forsiktig med å innvolvere meg for mye i klimadebatten 🙂 Men det skader ikke å tenke seg om et par ganger på hvor miljøvennlig ting kan være 🙂

    4. Flott genser, og nydelig farge til deg! Jeg holder meg litt unna handling på Black Friday for jeg synes det er noe tull. Salg er det hele året, så vi får da handlet nok. Skulle sikkert tenkt mer på klima, men alt med måte alle veier tenker jeg. Synes det blir litt for mye av det gode når det gjelder det nå.
      Sorterer søppel, og prøver å ikke handle mer enn jeg trenger, og gir bort klær etc. Kommer derimot ikke til å ta seilbåt om jeg skal noe sted utenlands 😉

    5. Gratulerer med ny genser, – fin og varm! Jeg benyttet også Black friday til å handle litt klær og julegaver. Skjønner ikke at det skal være skadelig for klimaet å spare noen kroner, når det er noe man trenger….

    6. Etter som jeg har forstått kjører du ikke bil, komme langt opp positivt der. Det gjør jeg, kjøre bil altså, ikke en gang elektrisk. Og ellers litt lange distanser i distriktet, og nesten ingen bussforbindelse. Fori er jeg nokså opptatt av miljøet. Black Friday skal innrømmes jeg har fått i vrangstrupen, så den får seile sin egen sjø. Nesten så jeg har problemer med å handle mat en slik dag. Men hvorfor jeg skulle ha dratt til Madrid skjønner jeg ikke, men skjønner det er noe jeg ikke følger med på. Ellers var genseren fin. Og hva andre velger å gjøre er heldigvis ikke min sak. Tror de fleste gjør sitt beste ut fra sitt ståsted.

    7. nåja,jeg tenker det er mange verstinger som ikke kommer frem i media,folk flest er ikke dei verste mener no jeg,fin du med en nydelig genser,noen må handle skal økonomien i landet vårt gå rundt

    8. De fleste i Norge har vel ett relativt stort forbruk? Men noen er mer klimaverstinger eller mer bevisst enn andre. Man kan nok bli mer bevisst eget forbruk og miljøet de fleste. Tror nok de fleste her til lands kjøper nye klær innimellom. Og nye klær er jo ofte billigere enn om man skulle sydd de selv..:-) Akkuratt det å ha en fredag alle skal shoppe som gal er jeg litt imot. Selv handlet jeg ingenting den dagen. Fine bilder <3

    9. Klima er på mote som aldri før. Alt gir fra seg utslipp som er farlig for klima, så nå må alle skjerpe seg og lage en mest mulig klimavennlig jul. Kjøpte meg en ny pute som jeg sover på. På den leste jeg at den var miljøvennlig så heretter drømmer jeg mest mulig klimavennlig. Så snart kan jeg legge meg meg god samvittighet. Ingen kan gjøre alt men alle kan gjøre noe for klima. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg