“Jeg er ikke bare det DU ser”

 

Jeg er ikke bare henne med koppen
Jeg er ikke bare henne med den slitne kroppen
Jeg er ikke bare henne med utstrakt hand
Jeg er ikke bare hun du overser om du kan

 

Jeg er ikke bare henne som sover i portrommet
med flasker i sekken og litt brød i min lomme
Jeg er ikke bare henne med bedende blikk
som du hastet forbi uten at jeg en krone fikk

 

 

Jeg er også henne med lekne øyne og smil om munn
som danser i gatene hvis jeg har en grunn
Jeg løfter mitt skjørt  og virvler rundt i gatene
mens noen blir stående : stirrende , gapende

 

Jeg er ikke bare det DU ser!

 

Jeg ble inspirert til dette lille diktet etter å ha sett to rumenere, to ungjenter, da jeg og venninnen min kjørte dem her første nyttårsdag. 
De danset hand i hand. Svingte seg. Øynene tindret, med våkent blikk. De smilte og lo,  der de tittet inn i bilen til oss.
En fin opplevelse!

 

 

#dikt #livet

8 kommentarer
    1. Flott dikt. Noen av bildene har du lagt ut før her. Et bilde sier mer enn 1000 ord sies det. Du har startet 2019 med mange finne dikt her på bloggen. Har du tenkt og dikte deg gjennom året? Ha en fin kveld.

    2. Helt nydelig dikt.. <3
      Det er jo sånn.. at INGEN er slik vi ser dem, for vi er alle MYE mer enn det man kan se utenpå 😉
      Så fin opplevelse med de rumenske jentene, og at du ble slik grepet av å se dem. SE dem, ikke bare kaste et blikk på dem og så se vekk.. Du er skikkelig god du, Frodith <3 Kjempeklem
      PS: Nå heter "jeg" også det underlige livet på blogspot 😉

    3. Det var et kjempefint og nydelig dikt du har skrevet.

      Så sant så sant det du skriver. Vi lager oss så mye bilder av hvordan vi tror ting henger sammen, og når det kommer til stykket er ting helt annerledes.

      Ingenting synes utenpå.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagsettermiddag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Synd mange av oss er så foruttintatt, eller det er vi nok alle på et eller annet punkt. Men uten tvil er noen mer en andre. Jeg ønsker meg et mer åpent og rasust samfunn der ikke alle skal mistenke hverandre eller lure hverandre. Men jeg får vel begynne med meg selv 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg