Jeg er ikke redd!!

 

Av og til liker NOEN å virke litt sikrere og tøffere enn de egentlig er… Av og til får NOEN lyst å sette nesa i været, se deg inn i øynene med et fast blikk og si: “Jeg er ikke redd!”

Vel…dem om det! Jeg er ikke denne NOEN…
Tvert om er jeg IKKE REDD for å si høyt og tydelig hvis jeg ER redd!! Gidder ikke å late som bittelitt en gang, at jeg ikke er redd hvis jeg ER det!

Alle vet at jeg er redd for hester…. og edderkopper…Jeg har sagt det høyt og tydelig både face to face og i skriftlige innrømmelser her på bloggen.

 

Mange vet at jeg synes det er skikkelig skummelt med nye ting. Jeg liker overhode ikke situasjoner hvor jeg har NULL kontroll. Men får jeg “øvd meg litt” blir jeg kjempeflink, og da liker jeg de “nye tingene”…som kanskje ikke er så nye lenger…

 

De siste dagene har det vært Covid-vaksinen som har opptatt meg bittelitt. Jeg visste jeg skulle få den i dag. Jeg har ikke gått og gruet meg, og det er HELT sant også!  Men… jeg visste at når jeg kom ned til vaksinesenteret kom jeg ikke til å late som jeg var særlig tøff.

For meg var det mye bedre å si fra at jeg lurte på masse i forhold til den “underliggende sykdommen” jeg har. Jeg spurte og grov, for at de skulle være HELT sikre på hvem de hadde foran seg før de stakk. Jeg varslet også om at jeg er en pingle med nåler, etter mye rot med blodårer og stikking tidligere, pga den underliggende sykdommen… Tenker det er bedre de vet FØR jeg eventuelt sklir av stolen og ligger som en dam på gulvet…

 

 

Skulle gjerne sagt: “Jeg er IKKE redd!”. Med det var jeg jo.. litt i alle fall.

Men til alle nå som har sett de DIGRE sprøytene de har vist på tv, som de liksom har “hakket” inn i skulderen på folk…. det må være tv-forstørring!!  Jeg fikk overhode ikke noe sånt stikk. Hun sa:  “NÅ setter jeg den”, og så sa hun: “Nå er jeg ferdig”….og jeg ventet fortsatt på at hun skulle begynne.

Hadde overhode ikke trengt å være redd…Men sånn er det jo med det meste jeg “gruer” meg for…

 

 

#vaksine

29 kommentarer
    1. Hester er jeg SÅ facinert av fordi de er så flotte å se på, men samtidig er jeg redd de…
      Du er heldig som har fått vaksinen og håper du ikke fikk noen ettervirkninger
      Det er de jeg er redd for…

    2. Gruer meg alltid til sånne stikk, men blir som oftest overrasket av hvor lett det går. Covidstikket sier mange at de ikke merker, så jeg får tenke på det, når min tur kommer. Men det blir vel lenge til for meg…. Klemsiklem:)

    3. Jeg har alltid vært redd for sprøyter. Men men jeg gikk på gymnaset og fikk vite at jeg hadde en litt skjelden blodtype meldte jeg meg som blodgiver. Der lærte jeg meg til å tåle sprøytestikk. Men enda er jeg litt redd.
      Så bra at mange av dere har fått vaksine.
      Og snart får vi vaksinepass også.

    4. Tror de fleste er redd for ett eller annet. Litt guffent og få ei sprøyte i armen men det er lenge mellom hver gang. Håper det går br og at du ikke opplever noen bivirkninger. Skal på jobb i morgen, har hatt hviledag i dag pga helseårsaker. Ute er det sol og jeg skal snart ut en tur. (fikk ny epostadr i dag). Ha en fin kveld.

    5. Veldig fint å være ærlig på at man er redd, spesielt ovenfor seg selv. Jeg er vel som regel for lite redd… Eller kanskje jeg bare ikke skjønner det når jeg er redd… Muligens også flink til å late som jeg ikke er det…

      Stikk er jeg ikke redd for, men jeg er grusomt redd for bivirkninger med vaksinen!

    6. Ja, det er rart det der. Vi gruer oss til mye som vi egentlig ikke trenger å grue oss til. Men det er ingen vits i å si at vi ikke skal grue oss. Er bare glad når ting går bedre enn forventet, også prøver jeg å tenke på at det er fort over. Jeg er ikke redd sprøyter, men mye annet 😉

    7. Fyttiskjiten jeg er glad du er ferdig med første runde søs <3 Jeg har ikke sett en eneste sprøyte på1 1/2 år i alle fall så jeg har slutta, men såklart blir det jo vaksine etterhvert på meg også 🙂 Håper dagen din er god, jeg skal ut å spyle berg hahaha gooodklæmme <3

    8. Det er menneskelig å være redd, og det er nok mange som er det.

      Fikk selv vaksinen i går, og det eneste jeg kjenner i dag er ømhet i armen der stikket ble satt. Omtrent som da vi tok stivkrampevaksinen.

      Formen har vært fin etter vaksinen, og de sier jo at Pfizervaksinen ikke gir noen særlige bivirkninger.

      Lykke til ❤❤❤

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    9. Det er menneskelig å være redd for enkelte ting, og nye ting kan være veldig skremmende. Vaksinen er en av de tingene jeg ikke gleder meg til heller, selv om jeg gleder meg veldig til alt dette er over.

    10. Se der ja. Vi fikk første dose på onsdag. 🤗 Har aldri hatt noen slags frykt for sånt noe. 🤗 Men ærlighet om frykt er viktig. Så all ære til deg.

    11. Jeg er en sånn som kan virke helt rolig, selv om jeg føler meg helt hysterisk og stresset inni meg.
      Men jeg er ikke redd for sprøyter. Jeg har blitt såpass mye stukket oppigjennom, at jeg er godt herdet. Men har aldri vært redd for nåler. Når det gjelder vaksinen, så er jeg mer redd for hva som sprøytes inn i kroppen. Og hva det vil gjøre med meg, utover det å gjøre meg mer motstandsdyktig mot covid. Jeg skal til pers på torsdag. Og det er helt nødvendig. Men det verste er at jeg har fått vite at pga MS medisinen jeg får, vil ikke vaksinen virke optimalt i forhold til hos andre. Så en aldri så liten krasj der. Men sånn er det bare.
      Håper du ikke får ille reaksjoner. Godt å være i gang ♥

    12. Skjønner godt at du ikke liker sprøyter med den historien i tankene. Junior har også opplevd endel blodprøver med dertil besvimelse, så da han skulle ta en vaksine var han også redd. Helt til han fant ut at det var jo bare et myggstikk, i forhold til tidligere erfaringer. 🙂 Er ikke sikker på at de andre i klassen syntes det samme, men man tåler mer når man har vært igjennom diverse. Jeg er livredd orm/slanger, enda jeg ikke har fått et eneste bitt! Godt du er ferdig med første dose. 🙂

    13. Godt å lese din erfaring – jeg skal til pers i morgen! Er helt enig i at det sjelden er lurt å leke uredd hvis man er det motsatte. Det går ikke i lengden. Men, som en klok dame en gang sa: De fleste problemer blir det aldri noe av.

      1. Ja, tenkte jeg kunne berolige NOEN i alle fall. Virkelig ikke noe å grue for 🙂 Neida, de fleste problemer blir ikke , og ikke noe poeng å ha noe med dem å gjøre to ganger uansett….men sånt er lett å si 😀 Jeg gruer nok like mye til neste gang 😀

    14. Hest er ok så lenge det er et gjerde mellom meg og hesten ,edderkopper liker jeg ikke i det hele tatt og nålestikk ,liker det ikke men tåler det godt ,har god tålmodigehet der ,jeg er ikke redd vaksinen sånn ,mer på det om jeg blir syk av den

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg