Jeg RULLER…

 

Du tenker kanskje på noe annet når det er snakk om RULLING? Russens elleville rulling i byens gater hele mai?

Vel..nå er jeg ikke russ, og hadde jeg vært hadde vel rullinga vært over egentlig… Neida..jeg snakker om rulling av et litt annet kaliber. Mulig du tenker jeg burde være litt for gammel til den slags rulling også? Men jeg rullet MYE da jeg var i midten av 30-årene…Og det er da ikke SÅ lenge siden..er det vel? 😉
I alle fall har jeg fått lyst å kjøpe rollerblades igjen. Kanskje jeg hadde klart å få litt “skikk” på denne slappe “sakko-sekken” da… 

Med det i tankene fant jeg fram diktet mitt om rulling i byen som jeg skrev i fjor..

 

Sommer i byen

 

Dampende asfalt
Svidd gummi
Svette som pipler fra knehasene

 

 

 

Ustøe bein
Steiner i veien
Forsiktige trillende steg

 

 

 

Mange tester
Øvelse gjør mester

 

 

 

 

 

Dinglende bein
Skjelvende, slitne
Trikken overdøver skrikende ledd

 

 

Tær som strekkes
Muskler som vekkes
Planer som klekkes
– for neste tur ut

 

 

 

Har du prøvd rollerblades?

Mener du det bør være en ØVRE aldersgrense på rollerblades?

 

 

 

#dikt #rollerblades #trening #fingersprell

14 kommentarer
    1. Hihi, nei rollerblades har jeg aldri prøvd…. ikke tør jeg heller, pingla….. men kult da! Og det bør være for tøffinger i alle aldre 🙂

    2. Flott dikt og herlige bilder! men du…husk om du vil prøve igjen…så er ikke kroppen din 20 år lengre..så den knekker litt fortere en før i tiden……..farlig saker….hihihi…Lykke til!

    3. Det er mye som ruller. Rulleskøyter er vel opphavet til disse. Men det er mye som er på fire hjul, bil som ruller, rullestol og rollerblades dvs rulleskøyter. Det er sikkert gøy, fin trening og man må finne kontroll på balanse og fart fort. Farlig hvis man ikke ser fortauskanter osv…Ha en fin kveld.

    4. Åh, det burde du prøve igjen, spesielt siden du har god trening fra før! Jeg har aldri gått på det, og så er det litt for lite asfalt her og noe kupert, så bør nok stå over, hehe. Jentene i klassen til junior gikk mye i rullesko i fjor, dvs. sko med små hjul.

    5. Da mannen min og jeg var i USA på ferie prøvde jeg inliners (noe som ligner på rollerblades). Jeg var kjeperedd, og mannen min måtte støtte meg. Holdt meg fast i trærne. Det var et syn for guder, og den som så meg holdt sikkert på å le seg skakk 😀

      Hvis jeg skal være ærlig tørr jeg ikke, og det har ikke fristet. Er redd for å ramle.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg