Jeg tar opp gamle kunster

 

Hvilke kunster?

Ser du ikke det da? Hekling vel.
Jeg er ikke noe fan av mønster…jeg mener ..jeg orker ikke 😀
Så når jeg skulle i gang igjen å teste ut hvilke masker jeg husket, så startet jeg med en liten lue. Det kunne ikke gå så alt for galt…

Jeg har ikke heklet på 4 år. Tror siste jeg heklet var matchende påske-habitt til Salt, Pepper og meg. Gule gensere. He-he..

Men jeg husket i alle fall disse to maskene, og jeg kan lage mye med dem. Luen her er nesten ferdig. Mangler bare en rosa strikk som skal gå gjennom de store hullene der. 

 

 

Jeg er i gang med en liten topp også. Bruker resten av garnnøstene.. Sommertopp, i bomullsgarn og lyse farger. Det er perfekt med litt sommerstrikk nå i regnværet. Det BLIR sol igjen, og da skal jeg ut å lufte topp og lue 😀
Hvis jeg ikke gir det bort til noen…

 

 

Den går fint til “oppsatt hår” med sånn “sagge-lue”. Luen er litt tung i “rumpa” hvis du skjønner hva jeg mener.

 

 

Den går også fint til løst hår.

 

 

 

Når jeg er ferdig skal du få se det sammen 🙂

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg