Jenter skal gråte..

 

 

Jenter skal gråte litt…
Det ligger liksom til oss. Vi både har LOV å gråte, og det nærmest forventes at vi SKAL gråt litt innimellom. “Godt å få det ut.”

Jenter blir rørt, det være seg en vellaget film, vakker kunst, taler som blir holdt eller god musikk. Tårene renner lydløst og sjarmerende nedover kvinnelige kinn.

Jeg gråter nesten aldri. Grunnstemningen min er blid og harmonisk. Det skal derfor mye til før jeg gråter. Av og til føler jeg meg litt “rar” som er sånn. En jente som overhode ikke gråter når hun ser eller hører vakre ting. Som ikke gråter når det skjer ting som i andres øyne er ganske trist eller vanskelig.

Så når jeg faktisk gråter så er det som regel alvor. Jeg er enten syk, eller jeg har mistet noen.
De siste ukene har jeg vært syk. Såpass syk at all verdens forsvarsverk er nede. Da renner tårene i strie strømmer enkelte dager. Og da vet jeg at jeg syk. For denne rare jenta gråter jo vanligvis ikke, selv om det er noe jenter skal gjøre…

 

 

14 kommentarer
    1. Ja det er litt slik….
      Og når man først da gråter – er det alvor <3 Følelser… når det skjer så skjer det…. jeg kan gråte av alt og ingenting 😀 klems og fortsatt god bedring til deg <3

    2. Jeg er blant de som griner for absolutt alt! – Sint, rørt, glad, trist, frustrert, eller bare sliten/drittlei, for den saks skyld..
      Herregud, jeg husker jeg så en episode av Home & Away for en del år siden, hvor en som var døende av kreft tok forvel med kone og barn etter tur. – Dette her kulminerer så med at jeg regelrett hulker, og er m.a.o fullstendig i oppløsning i det ‘kællen’ kommer hjem. Mannen får jo rett og slett sjokk, i det synet som møter ham i det han trer inn i stuen er meg i en tilstand som tilsvarer at jeg nettopp har mottatt et dødsbudskap i nærmeste familie! – Og sjokket blir jo ikke noe mindre, om så det endrer karakter i det jeg peker mot TV-skjermen, for så, mangt om møye, til slutt evner å få stotret frem ordene ¨Han.. ha.. kreft! Si..er.. ‘hade’ siste.. for han.. dø.. dør!!’ mellom hulkene. Stakkars mann.. Jeg tror aldri jeg har sett noen så satt ut som det han ble av dette her *haha*

    3. Noen gråter masse – som meg, noen gjør det ikke! Det ene er like vanlig som det andre, tror jeg! Vi skal være akkurat som vi er! God klem <3

    4. Tårer kommer uansett hvem man er. Så både jenter og gutter skal gråte. Kanskje gråter man lettere når man er godt voksen men kanskje ikke. Vi er forskjellig og bra er det. Ha en fin kveld.

    5. Alle er forskjellige og det finnes ingen fasit, – man feller noen tårer når man føler for det, både gutter og jenter. Jeg har lett for å bli rørt, og mer med årene synes jeg. Det kan være en film, musikk eller at fremmede mennesker ønsker meg en god dag. 😀 Jeg er jevnt over i godt humør, men det er bare sånn det er. 😅 Ønsker deg fortsatt god bedring! 🤗

    6. Jenter, og kjerringer kan gråte, men de må ikke gråte. Menn og gutter kan og gråte. Heldigvis gjør de det oftere og oftere.
      Jeg gråter ikke lett, men jeg gråter fort når jeg føler meg urettferdig behandlet.

    7. Tårene kommer lettere når forsvarsverk i kroppen er nede for telling, ja. Håper både forsvarsverk og immunforsvar generelt bygges raskt opp igjen! ❤️

    8. Skal og skal. Jeg kan være veldig følsom noen ganger og gråte mye, men andre ganger er det tørt!!! Kan ikke gråte på kommando akkurat. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg